EssenceMediacom start als 'the breakthrough agency' met 120 kantoren wereldwijd

EssenceMediacom start als 'the breakthrough agency' met 120 kantoren wereldwijd
  • Media
  • 31 jan 2023 @ 09:59
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

EssenceMediacom, GroupM’s nieuwste en grootste bureau, wordt vandaag gelanceerd. De ambitie wordt naar eigen zeggen 'het leveren van breakthrough marketing voor onze klanten.'

'Dit is een internationaal startschot. Alle 120 kantoren gaan in één keer over', kondigt Lobke Hidding Head of Brand & Culture van (voorheen) MediaCom Nederland aan.

Het opschudden van de oude modellen voor media, creatie, innovatie en analytics staat centraal bij de lancering. 'Het bureau is ingericht om nieuwe kansen voor merken te identificeren en écht geïntegreerde mediaoplossingen te bieden', aldus Hidding namens het nieuwe EssenceMediacom. 'Hier werken 10.000 mensen in 120 kantoren wereldwijd die worden aangestuurd door Global CEO Nick Lawson. EssenceMediacom combineert de performance, data, analytics en creatieve technologie van Essence met MediaCom’s multichannel planning en strategische mediakennis.Dit alles zal ondersteund worden door EMOS – EssenceMediacom’s Operating System. Deze modulaire set aan tools en data zal de beste technologie van Essence, MediaCom en GroupM met elkaar verbinden en komt beschikbaar voor EssenceMediacom’s teams en klanten wereldwijd.'

Het bureau lanceert met een klantportfolio waarbinnen Adidas, Bayer, Dell, Google, Mars, NBCUniversal, PlayStation, Procter & Gamble, The Coca-Cola Company en Uber vallen. EssenceMediacom is hiermee verantwoordelijk voor meer dan $21 miljard aan media billings wereldwijd, volgens COMvergence (2021).

EssenceMediacom is onderdeel van GroupM, WPP’s media investeringsgroep. Dit geeft hen naar eigen zeggen toegang tot rijke data sets, robuuste benchmarks en geavanceerde mogelijkheden in de markt, ondersteund door cross-channel performance divisies GroupM Nexus en Choreograph, GroupM’s data en technologie divisies.

Tessa van der Starre, EssenceMediacom Netherlands CEO: 'de gedachte achter het ontwerp van dit nieuwe bureau, het bundelen van de krachten van de merken Essence en MediaCom, komt perfect overeen met onze lokale aanpak, waar we de performance teams van Greenhouse in het hart van onze klantenteams geïntegreerd hebben. Deze krachtenbundeling zorgt ervoor dat we onze sterke positie in de markt uitbouwen.'

Christian Juhl, Global CEO, GroupM: 'De fusie tussen het measurement en data-gedreven DNA van Essence met de schaal en strategische expertise van MediaCom, creëert een unieke entiteit in de markt. Samen met Mindshare, Wavemaker, en mSix&Partners, zorgt de lancering van EssenceMediacom ervoor dat we oplossingen en denkwijzen in huis hebben om in de behoeften van alle merken en marketeers die zoeken naar groei in een nieuwe economie te kunnen voorzien.  Ik ben persoonlijk erg enthousiast om te zien hoe toegewijd EssenceMediacom is in het breken van conventies die verandering gaat brengen in de verwachtingen van wat mogelijk is binnen bedrijven, cultuur en marketing en die ongekende waarde voor onze klanten gaat creëren. '

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken