Jansen weg als hoofdredacteur Telegraaf

Jansen weg als hoofdredacteur Telegraaf
  • Media
  • 31 jan 2023 @ 12:29
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Paul Jansen treedt per 1 juni 2023 terug als algemeen hoofdredacteur van De Telegraaf. Na acht jaar hoofdredacteurschap wordt Jansen correspondent voor De Telegraaf in de VS.

Jansen (55) begon in 2015 als hoofdredacteur met de opdracht de redactie te vernieuwen en een digitaliseringsslag te maken. Rien van Beemen, ceo Mediahuis Nederland: ‘Na een reorganisatie is de voorbije jaren ingezet op een mobile first werkwijze, een online betaalmuur geïntroduceerd en een data geïnformeerde publicatiestrategie gelanceerd met gepersonaliseerd nieuws. Voor print werd een verdiepingsslag gemaakt met meer duiding, waarbij spraakmakende columnisten zijn aangetrokken. Het aantal abonnees groeide de voorbije jaren aanzienlijk. We zijn Paul zeer erkentelijk voor zijn belangrijke bijdrage aan alle positieve ontwikkelingen van De Telegraaf en wensen hem heel veel succes en plezier toe in Amerika.’

Tijdens Jansens hoofdredacteurschap werd De Telegraaf tevens geconfronteerd met een overnamestrijd en een aanslag. Jansen: ‘Ik vond het een eer om de grootste krant van Nederland te mogen leiden, al waren het wel tropenjaren. Het is nu tijd om de bakens te verzetten. Met het correspondentschap gaat een oude droom in vervulling.’

In de komende maanden zal worden gezocht naar een nieuwe hoofdredacteur.

Fotocredits: De Telegraaf

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken