Jansen weg als hoofdredacteur Telegraaf
- Media
- 31 jan 2023 @ 12:29
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 31 jan 2023 @ 12:29
- Sjaak Hoogkamer
Paul Jansen treedt per 1 juni 2023 terug als algemeen hoofdredacteur van De Telegraaf. Na acht jaar hoofdredacteurschap wordt Jansen correspondent voor De Telegraaf in de VS.
Jansen (55) begon in 2015 als hoofdredacteur met de opdracht de redactie te vernieuwen en een digitaliseringsslag te maken. Rien van Beemen, ceo Mediahuis Nederland: ‘Na een reorganisatie is de voorbije jaren ingezet op een mobile first werkwijze, een online betaalmuur geïntroduceerd en een data geïnformeerde publicatiestrategie gelanceerd met gepersonaliseerd nieuws. Voor print werd een verdiepingsslag gemaakt met meer duiding, waarbij spraakmakende columnisten zijn aangetrokken. Het aantal abonnees groeide de voorbije jaren aanzienlijk. We zijn Paul zeer erkentelijk voor zijn belangrijke bijdrage aan alle positieve ontwikkelingen van De Telegraaf en wensen hem heel veel succes en plezier toe in Amerika.’
Tijdens Jansens hoofdredacteurschap werd De Telegraaf tevens geconfronteerd met een overnamestrijd en een aanslag. Jansen: ‘Ik vond het een eer om de grootste krant van Nederland te mogen leiden, al waren het wel tropenjaren. Het is nu tijd om de bakens te verzetten. Met het correspondentschap gaat een oude droom in vervulling.’
In de komende maanden zal worden gezocht naar een nieuwe hoofdredacteur.
Fotocredits: De Telegraaf
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing