Nike trapt af met een Virtual Reality commercial op Youtube

  • Media
  • 6 jul 2015 @ 10:05
  • Link
  • Gastblogger
    Gastblogger

    Gastauteur
    MarketingTribune
  • SportOnline

Dat Nike altijd voorop wil lopen in alles wat zij doen zit waarschijnlijk in hun merk DNA. Ook met de nieuwe campagne voor hun Nike Hypervenom II voetbalschoen kijken ze niet alleen maar heel goed waar, maar vooral hoe ze hun doelgroep het beste kunnen bereiken.

Natuurlijk kun je de jongens voor wie deze schoenen zijn bedoeld bereiken via tv commercials, youtube video’s, games en heel pakket aan social en digitale media. Maar Nike tilt de digitale merkbeleving net weer een stapje hoger door de kijker de kans te geven om in de film te stappen als sterspeler Neymar Jr. 

Door je telefoon in een Google Cardboard VR bril te plaatsen ben je geen toeschouwer maar word je deelnemer van de brand experience die Nike wil uitdragen. Zodra je de VR bril en hoofdtelefoon opzet kijk je letterlijk door de ogen van Neymar en zie je dat jij in zijn schoenen staat (Heel toevallig de Hypervenom II). Je staat midden in een voetbal stadion, je hoort de mensen juichen, je hebt de bal, je geeft een pass, neemt hem aan, rent, springt, ontwijkt en scoort! 

Virtual Reality brengt Digital Brand Experience op een heel hoog niveau. Voor de traditionele mediadenkers onder ons. Zie dit als de ultieme kwalitatieve GRP Plus propositie waarbij de impact van de beleving en daarmee de effectieve waarde per bereikte persoon in de doelgroep enorm hoog is. Ik weet het, je vraag je misschien af waar ik dit op baseer en daarbij moet ik zeggen op basis van ervaring. Maar ik zal op zoek gaan naar onderzoek waarbij deze stelling zal worden onderbouwd met cijfers... wordt vervolgd. 

Hier onder de video. Als je geen VR bril hebt of Android telefoon dan kun je hem ook op de desktop bekijken maar alleen via een Google Chrome browser. 



Remco Vroom is Creative Managing Director at TABWORLD Mobile Agency

Gastblogger

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken