Durex zoekt nationale standje bij uitstek

Durex zoekt nationale standje bij uitstek
  • Online
  • 7 okt 2019 @ 10:55
  • 12261 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Campagnes

Voor Durex is er naar eigen zeggen nog veel werk aan de winkel: 2 op de 3 Nederlanders gebruikte namelijk in 2018 geen condoom. Met de Delfts Blauwe kleuren gebruikt Durex hét cultuursymbool van Nederland om veilige seks aan te moedigen.

Meer dan 2 op de 3 Nederlanders gebruikte volgens het condoommerk in 2018 geen condoom(1). Ondertussen blijft volgens Durex het aantal soa’s verontrustend hoog, waarbij chlamydia de meest voorkomende soa in Nederland is. In 2017 hadden meer dan 20.000 bezoekers van de centra seksuele gezondheid een chlamydia-infectie (14,3 procent). Vaak hebben soa's geen symptomen maar ze kunnen zeer ernstige gevolgen hebben en besmetting gebeurt vooral tijdens seks zonder condoom. Durex blijft daarom benadrukken dat veilige seks door middel van condoomgebruik de enige manier is om soa’s te voorkomen.

De Durex campagne is bedacht en ontwikkeld door Brand Builders. Het bureau is verantwoordelijk voor de verpakking en alle communicatiemiddelen online en instore POS. 

Met een speciale Delfts Blauw uitvoering hoopt Durex meer aandacht te trekken voor veilig vrijen

Om condoomgebruik deel te laten uitmaken van ons dagelijks leven, bedacht Durex dat het symbool van nationale trots, Delfts Blauw, een goed vertrekpunt is. Mathias Gaquière, marketingdirecteur van Reckitt Benckiser Health Benelux: ‘Onze lokale Nederlandse cultuur en symbolen gebruiken, is een van de beste manieren om het condoomgebruik bij Nederlanders te normaliseren en te integreren in hun seksleven. Hoe kan dat beter dan de Delfts Blauwe kleur en het beroemde kussende boerenpaar in de kijker te zetten? Zo hopen we de perceptie over condooms te veranderen.’

Op z’n Hollands, hoe is dat?

Gaquière: ‘Zegt iemand Delfts Blauw, grote kans dat ze ook het kussende boerenpaar noemen. Niet alleen heeft elk land een typisch symbool, ook voor seks hebben ze hun eigen standje. Iedereen kent wel het bekende Franse 69-standje, het Griekse doggy-standje… Maar op z’n Hollands? Niemand die dat weet… ‘

Durex selecteerde daarom vier posities, met typisch Nederlandse namen, uitgebeeld door het Delfts Blauwe boerenpaar, om zo hét favoriete seksstandje van de Nederlanders bepalen. Liefhebbers kunnen van 7 oktober tot en met 3 november stemmen en kiezen tussen de typisch Hollandse standjes zoals ‘De Verboden Tulp’, ‘de Windmolen’, ‘Het Melkkrukje’ of ‘Spijkerpoepen’ via Facebook en Instagram.

Om de Hollandse cultuur te eren, lanceert Durex een verpakking, volledig in Delfts Blauw stijl. De limited edition versie is zowel online als in de winkel vanaf nu beschikbaar.

(1) Volgens een studie die in januari 2019 werd uitgevoerd door Ipsos bij een representatieve steekproef van 1081 Nederlanders.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken