Durex zoekt nationale standje bij uitstek
- Online
- 7 okt 2019 @ 10:55
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 7 okt 2019 @ 10:55
- Sjaak Hoogkamer
Voor Durex is er naar eigen zeggen nog veel werk aan de winkel: 2 op de 3 Nederlanders gebruikte namelijk in 2018 geen condoom. Met de Delfts Blauwe kleuren gebruikt Durex hét cultuursymbool van Nederland om veilige seks aan te moedigen.
Meer dan 2 op de 3 Nederlanders gebruikte volgens het condoommerk in 2018 geen condoom(1). Ondertussen blijft volgens Durex het aantal soa’s verontrustend hoog, waarbij chlamydia de meest voorkomende soa in Nederland is. In 2017 hadden meer dan 20.000 bezoekers van de centra seksuele gezondheid een chlamydia-infectie (14,3 procent). Vaak hebben soa's geen symptomen maar ze kunnen zeer ernstige gevolgen hebben en besmetting gebeurt vooral tijdens seks zonder condoom. Durex blijft daarom benadrukken dat veilige seks door middel van condoomgebruik de enige manier is om soa’s te voorkomen.
De Durex campagne is bedacht en ontwikkeld door Brand Builders. Het bureau is verantwoordelijk voor de verpakking en alle communicatiemiddelen online en instore POS.
Met een speciale Delfts Blauw uitvoering hoopt Durex meer aandacht te trekken voor veilig vrijen
Om condoomgebruik deel te laten uitmaken van ons dagelijks leven, bedacht Durex dat het symbool van nationale trots, Delfts Blauw, een goed vertrekpunt is. Mathias Gaquière, marketingdirecteur van Reckitt Benckiser Health Benelux: ‘Onze lokale Nederlandse cultuur en symbolen gebruiken, is een van de beste manieren om het condoomgebruik bij Nederlanders te normaliseren en te integreren in hun seksleven. Hoe kan dat beter dan de Delfts Blauwe kleur en het beroemde kussende boerenpaar in de kijker te zetten? Zo hopen we de perceptie over condooms te veranderen.’
Op z’n Hollands, hoe is dat?
Gaquière: ‘Zegt iemand Delfts Blauw, grote kans dat ze ook het kussende boerenpaar noemen. Niet alleen heeft elk land een typisch symbool, ook voor seks hebben ze hun eigen standje. Iedereen kent wel het bekende Franse 69-standje, het Griekse doggy-standje… Maar op z’n Hollands? Niemand die dat weet… ‘
Durex selecteerde daarom vier posities, met typisch Nederlandse namen, uitgebeeld door het Delfts Blauwe boerenpaar, om zo hét favoriete seksstandje van de Nederlanders bepalen. Liefhebbers kunnen van 7 oktober tot en met 3 november stemmen en kiezen tussen de typisch Hollandse standjes zoals ‘De Verboden Tulp’, ‘de Windmolen’, ‘Het Melkkrukje’ of ‘Spijkerpoepen’ via Facebook en Instagram.
Om de Hollandse cultuur te eren, lanceert Durex een verpakking, volledig in Delfts Blauw stijl. De limited edition versie is zowel online als in de winkel vanaf nu beschikbaar.
(1) Volgens een studie die in januari 2019 werd uitgevoerd door Ipsos bij een representatieve steekproef van 1081 Nederlanders.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Transavia laat nieuwe merkidentiteit zien met campagne Niet...
- [column] Amazon belooft poort richting wereldtoneel te openen...
- Albert Heijn maakt AH App meertalig met hulp van AI
- Just speelt in op jongerencultuur met campagne ‘moetje of wilje’
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de basis is van digitale...
- Inter Milan introduceert digitaal loyaliteitsplatform Interista
Laatste Nieuws
- Just speelt in op jongerencultuur... 12-11-2025
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de... 12-11-2025
- Inter Milan introduceert digitaal... 12-11-2025
- Albert Heijn maakt AH App meertalig... 06-11-2025
- Transavia laat nieuwe merkidentiteit... 04-11-2025
- [column] Amazon belooft poort... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

