DHL Parcel lanceert consumentenapp Mijn DHL

DHL Parcel lanceert consumentenapp Mijn DHL
  • Online
  • 10 mrt 2021 @ 09:31
  • 16124 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • E-commerceApps

Met Mijn DHL lanceert DHL Parcel – mede op verzoek van de klant - een app om pakketten te volgen, te versturen en de bezorging te kunnen wijzigen. Om bekendheid te geven aan Mijn DHL lanceert DHL een online en outdoor campagne.

Via de app volgt de ontvanger alle pakketten die via DHL Parcel naar hem onderweg zijn en kan hij tot het laatste moment het bezorgtijdstip of de afleverplek naar wens wijzigen.

Bezorging op een plek rondom huis (afgesproken plek) is daarbij een nieuwe service die sinds een half jaar in heel Nederland beschikbaar is. Ook kunnen consumenten eenvoudig een pakket voorbereiden voor (printloos) verzenden.

DHL Parcel innoveert naar eigen zeggen op allerlei gebieden in lijn met zijn strategie ‘Delivering Excellence in a Digital World’. Naast investeringen in nieuwe bezorgopties betreft dat duurzame gebouwen en een elektrisch wagenpark. Sinds begin van dit jaar is de bezorging aan consumenten in Nederland klimaatneutraal. Er was duidelijk vraag onder consumenten naar een app om zo zelf via de smartphone meer controle te hebben over de bezorging van pakketten.

De Mijn DHL app is beschikbaar in de App Store en Google Play Store en heeft inmiddels een plek in de hitlijst (meest populaire apps) van iOS gekregen naast apps als belastingaangifte, Vinted, Clubhouse en whatsapp.

Campagne ‘Bepaal zelf waar en wanneer wij bezorgen’

Via animatiefilmpjes toont de campagne hoe je met de app eenvoudig de bezorging kunt aanpassen. De full funnel online campagne moet awareness en interesse opwekken en downloads uit de app stores van Apple en Google aanjagen. Ook worden snelwegmasten ingezet. De campagne loopt tot eind april.

Credits

Opdrachtgever: DHL Parcel Nederland, Tom Janssen en Marleen Ruissen

Bureau: Shoq Creative Studio, Alex Kosman en Oskar Bolhuis

Mediaplanning: Maxlead/Abovo Media, Hanny Hebels en Peter Aangeenbrug

Productie: Artbox Amsterdam, Geert Jansen



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken