DHL Parcel lanceert consumentenapp Mijn DHL
- Online
- 10 mrt 2021 @ 09:31
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - E-commerceApps
- 10 mrt 2021 @ 09:31
- Sjaak Hoogkamer
Met Mijn DHL lanceert DHL Parcel – mede op verzoek van de klant - een app om pakketten te volgen, te versturen en de bezorging te kunnen wijzigen. Om bekendheid te geven aan Mijn DHL lanceert DHL een online en outdoor campagne.
Via de app volgt de ontvanger alle pakketten die via DHL Parcel naar hem onderweg zijn en kan hij tot het laatste moment het bezorgtijdstip of de afleverplek naar wens wijzigen.
Bezorging op een plek rondom huis (afgesproken plek) is daarbij een nieuwe service die sinds een half jaar in heel Nederland beschikbaar is. Ook kunnen consumenten eenvoudig een pakket voorbereiden voor (printloos) verzenden.
DHL Parcel innoveert naar eigen zeggen op allerlei gebieden in lijn met zijn strategie ‘Delivering Excellence in a Digital World’. Naast investeringen in nieuwe bezorgopties betreft dat duurzame gebouwen en een elektrisch wagenpark. Sinds begin van dit jaar is de bezorging aan consumenten in Nederland klimaatneutraal. Er was duidelijk vraag onder consumenten naar een app om zo zelf via de smartphone meer controle te hebben over de bezorging van pakketten.
De Mijn DHL app is beschikbaar in de App Store en Google Play Store en heeft inmiddels een plek in de hitlijst (meest populaire apps) van iOS gekregen naast apps als belastingaangifte, Vinted, Clubhouse en whatsapp.
Campagne ‘Bepaal zelf waar en wanneer wij bezorgen’
Via animatiefilmpjes toont de campagne hoe je met de app eenvoudig de bezorging kunt aanpassen. De full funnel online campagne moet awareness en interesse opwekken en downloads uit de app stores van Apple en Google aanjagen. Ook worden snelwegmasten ingezet. De campagne loopt tot eind april.
Credits
Opdrachtgever: DHL Parcel Nederland, Tom Janssen en Marleen Ruissen
Bureau: Shoq Creative Studio, Alex Kosman en Oskar Bolhuis
Mediaplanning: Maxlead/Abovo Media, Hanny Hebels en Peter Aangeenbrug
Productie: Artbox Amsterdam, Geert Jansen
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- AH wint Greatest TikTok tijdens Ad Awards
- Hoe Moneybird emotie boven product kiest in nieuwe campagne...
- Just speelt in op jongerencultuur met campagne ‘moetje of wilje’
- KPN introduceert App de Sint AI gestuurde Sinterklaaservaring...
- [onderzoek] Ruim helft jongeren herkent AI-content moeilijk
- [column] Marketingfacts Focus #10
Laatste Nieuws
- KPN introduceert App de Sint AI... 21-11-2025
- Petersen presenteert boek... 20-11-2025
- MondoMarketing bekroond tot beste... 19-11-2025
- AH wint Greatest TikTok tijdens Ad... 19-11-2025
- Identity Games kiest voor speelse... 18-11-2025
- [onderzoek] Ruim helft jongeren... 17-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

