Ruim 400 musea digitaal open in Nationale Museumweek
- Online
- 2 apr 2021 @ 09:09
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Kunst & Cultuur
- 2 apr 2021 @ 09:09
- Sjaak Hoogkamer
De Nationale Museumweek 2021 (van 19 april tot 25 april 2021) wordt dit jaar voor de zevende keer georganiseerd en is vanwege de coronacrisis volledig digitaal. Het thema is Ontdek samen óns echte goud – in musea.
De Nationale Museumweek is een initiatief van de Museumvereniging, de brancheorganisatie van ruim 400 musea in Nederland.
De afgelopen maanden hebben musea in volle verantwoordelijkheid en zoveel als mogelijk meegewerkt aan de bestrijding van de corona-epidemie. Door de beperkingen zijn musea andere innovatieve mogelijkheden gaan creëren om iedereen toch toegang tot de museale collecties te kunnen blijven bieden. Er heeft zich volgens de Museumvereniging het afgelopen jaar een heuse digitale revolutie voorgedaan in de Nederlandse musea. Daardoor bieden musea online activiteiten aan tijdens de Nationale Museumweek.
Musea gaan digitaal
Tijdens de digitale Nationale Museumweek 2021, zullen de digitale initiatieven extra uitgelicht worden.
De digitale ontsluiting van museale collecties zal volgens de Museumvereniging ook een blijvend en steeds belangrijker onderdeel worden van het verdienmodel van musea. Vandaar dat ze ook aandacht gaan besteden aan vormen van betaalde digitale museale premium content.
Museumweek met Splinter
Dagelijks komen de meest verassende en inspirerende activiteiten terug in de Museumweek met Splinter Chabot die op zoek gaat naar bijzondere online verhalen, activiteiten én pronkstukken in de Museumweek. Ook is er wederom een digitaal Gouden Pronkstuk, dit jaar in het museale hart van Nederland, op het Museumplein, waar iedereen in volle vrijheid eigen favoriete pronkstukken kan delen met de rest van Nederland.
Over de Nationale Museumweek
De Nationale Museumweek is een jaarlijks terugkerend evenement waarbij ruim de 400 musea die zijn aangesloten bij de Museumvereniging,in het hele land, hun collecties op een niet te missen wijze in de schijnwerpers zetten.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- AH wint Greatest TikTok tijdens Ad Awards
- Hoe Moneybird emotie boven product kiest in nieuwe campagne...
- KPN introduceert App de Sint AI gestuurde Sinterklaaservaring...
- [onderzoek] Ruim helft jongeren herkent AI-content moeilijk
- Petersen presenteert boek AI-creativiteit voor profs
- [column] Marketingfacts Focus #10
Laatste Nieuws
- KPN introduceert App de Sint AI... 21-11-2025
- Petersen presenteert boek... 20-11-2025
- MondoMarketing bekroond tot beste... 19-11-2025
- AH wint Greatest TikTok tijdens Ad... 19-11-2025
- Identity Games kiest voor speelse... 18-11-2025
- [onderzoek] Ruim helft jongeren... 17-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

