Bedrijven gaan standaard ontwikkelen voor metaverse

Bedrijven gaan standaard ontwikkelen voor metaverse
  • Online
  • 22 jun 2022 @ 11:18
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

36 grote (tech)bedrijven gaan een standaard opstellen voor het metaverse. De eerste stap is de oprichting van het Metaverse Standards Forum, dat regels gaat opstellen voor een open metaverse.

Metaverse is volgens sommigen de volgende incarnatie van het internet. De virtuele wereld, toeganelijk VR-brillen, wordt op het moment vooral gebruikt voor spellen en ontspanning. Ook biedt het ‘nieuwe internet’ de mogelijkheid om producten te kunnen bekijken en te kopen. Benetton bijvoorbeeld combineert fysieke en virtuele winkels op het metaverse.

Om een chaos te voorkomen door de toevloed van veel bedrijven op de virtuele wereld, wil het nieuwe platform inzetten op ‘pragmatische, actiegerichte projecten’. Topman Nick Clegg van Meta (het moederbedrijf van onder meer facebook en WhatsApp) zei eerder al dat het metaverse een samenwerking van bedrijven en consumenten moet worden. ‘Er komt geen metaverse van Meta. Net als dat het internet niet van Google of Microsoft is. Net zoals het internet wordt het metaverse een aaneengesloten systeem dat grenzen overstijgt’ zei Clegg eerder al.

Alle bedrijven worden uitgenodigd (gratis) zitting te nemen in het platform. Techbedrijven als Meta, Microsoft, Adobe, Epic Games, Huawei, Qualcomm zijn al aangesloten, maar ook Ikea neemt deel.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken