ING grote winnaar bij Belgian Sponsorship Awards

ING grote winnaar bij Belgian Sponsorship Awards
  • Sponsoring
  • 19 jan 2016 @ 09:41
  • 11796 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • AwardsSponsorshipSponsorRing

ING is de grote winnaar geworden bij de tweede editie van de Belgian Sponsorship Awards. In totaal werden er afgelopen weekend acht prijzen weggegeven in het Brusselse Hotel Plaza. Twintig sponsorcases waren genomineerd voor het prijzengala.

ING mocht tijdens de prijsuitreiking driemaal het podium op. De bankiersgroep kwam in de categorieën Best Arts & Cultural Sponsoring en Best Sponsorship Activation als winnaar uit de bus met 'Mons European Capital of Culture 2015' en de rol dit jaar als ondersteunende partner voor het prestigieuze cultuurevenement in Europa. Bovendien kreeg ING voor dit project ook de Best of Belgium Award mee naar huis, die goed is voor een nominatie voor de Best of Europe Award tijdens de ESA Excellence Awards. Deze vinden plaats op 11 februari 2016 in Londen en worden georganiseerd door de European Sponsorship Association.

Street Heroes en Run4Future

De prijs voor Best Societal Sponsorship ging naar Electrabel voor Street Heroes, het ludieke straatvoetbaltoernooi voor jongeren uit Vlaanderen en Wallonië. In de categorie Best Sport Sponsorship mocht AG Insurance de award in ontvangst nemen voor zijn sponsoringproject van de AG Insurance Memorial Van Damme.

BASF werd voor het project Run4Future beloond met de award voor Best Employee Engagement, terwijl de eerste prijs in de categorie Best Music Sponsorship was weggelegd voor Proximus en Proximus Festivals 2015. Gymnastics van Delhaize, was de laureaat in de categorie Best Return of Investment. Dit sponsoringproject van de warenhuisketen zorgde voor een extra steuntje in de rug van jonge turnclubs.

De prijsuitreiking van deze tweede editie vond plaats in het Hotel Le Plaza Brussel. Tweehonderd genodigden, waaronder Paul Smith, CEO en oprichter van Repucom, woonden de prijsuitreiking bij. Net zoals vorig jaar werd de avond gepresenteerd door Sabine Appelmans en Dominique Monami. 

'Sponsoring leeft in België'

Wederom werd de jury voorgezeten door William Fenton, lid van de Raad van Bestuur van de European Sponsorship Association. 'Het niveau onder de deelnemers en genomineerden was dit jaar weer bijzonder hoog. Zo zie je maar dat sponsoring leeft in het Belgische ondernemerschap en dat merken we ook aan het aantal ingediende cases. Ikzelf, de andere juryleden en de organisatie hopen dan ook dat deze tweede editie een nieuwe stap is in de groeiende traditie van de Belgian Sponsorship Awards. Zo kunnen we de creativiteit en de beste technieken die nodig voor zijn voor kwaliteitssponsoring, een platform blijven bieden.'

De jury bestond verder uit Jerome Bouchat (managing director Repucom), Sophie Detremmerie (managing director van het Festival van Vlaanderen), Jos Verschueren (programme director Sports Management aan de VUB) en Piet Moons, oprichter van Kapito HR.

De Belgian Sponsorship Awards is een initiatief van VAAV Communication en wordt mede mogelijk gemaakt door hoofdsponsor Repucom en de leden van de Founders Club (AB Inbev, AG Insurance, Proximus, BNP Paribas Fortis, Delhaize, ING, en Telenet).

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken