Sven Kramer in nieuwe campagne Daikin
- Sponsoring
- 22 jan 2020 @ 08:19
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Schaatsen
- 22 jan 2020 @ 08:19
- Sjaak Hoogkamer
Sven Kramer heeft zijn handtekening gezet onder een samenwerking met schaatssponsor Daikin, producent van warmtepompen en airconditioning. Kramer is zichtbaar in een nieuwe online videocommercial van Daikin waarin de topprestaties van beiden naar voren komen.
De topschaatser laat momenteel een nieuw huis bouwen daarin worden ook de klimaatoplossingen van Daikin geïnstalleerd. Kramer is zich bewust van het klimaat om hem heen. ‘Volgens mij hebben we met zijn allen iets te verliezen op deze aarde, als we niet oppassen. Het klimaat raakt iedereen en we moeten het samen oppakken. Als ik kan bijdragen aan duurzamere manier van leven, dan doe ik dat.’
Volgens Kramer voelt de match met Daikin natuurlijk. ‘Daikin heeft het Nederlandse schaatsen omarmd en ze willen ook telkens hun prestaties verbeteren, en zijn innovatief.'
Inmiddels is Daikin goed zichtbaar in het schaatsen. Zowel langs de ijsbaan in Thialf met boarding, als op de pakken van de Nederlandse selectie. De vierjarige samenwerking met schaatsbond KNSB voorziet in uitstraling over de hele breedte van de schaatssport, ook in shorttrack en marathonschaatsen bijvoorbeeld. Naast Kramer is ook oud-sprinter Erben Wennemars ambassadeur van het merk, die ook in spots op de radio te horen is. Sven Kramer zal voornamelijk te zien zijn in advertenties, online uitingen en een aantal videocommercials die online worden uitgezonden. Daarbij is er een speciale b2b variant, waarin we Kramer zien naast een installateur van Daikin-systemen. Tevens wordt er een speciale krant aan schaatsfans uitgedeeld bij evenementen in Thialf, met als titel: 'Sfan'. Daarin zowel aandacht voor schaatsen als voor comfortabel en duurzaam wonen.
Match
Volgens Kramer voelt de match met Daikin natuurlijk. ‘Daikin heeft het Nederlandse schaatsen omarmd en ze willen ook telkens hun prestaties verbeteren, en zijn innovatief. Dat streven naar kwaliteit herken ik. Nu ik bezig ben om mijn eigen huis te laten bouwen ben ik ook bewust bezig om te kiezen voor de juiste oplossingen voor verwarming en koeling waarbij de expertise van Daikin goed van pas komt.’
Edwin Hoogerwerf, directeur van Daikin Nederland, onderschrijft dat: ‘We zijn bijzonder blij met deze samenwerking en vinden dat Sven zeer goed bij ons merk past. Kramer is net als Daikin een A-merk dat topprestaties levert van formaat. Dat doen wij met onze verwarmings- en koelingsproducten, en Sven doet dat op het ijs. Overigens is Daikin ook verantwoordelijk voor de productie van ijs op veel lokale ijsbaantjes.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- a.s.r. zet ouders en kinderen aan... 25-04-2025
- Total 90-shirt maakt iconische... 18-04-2025
- Coca-Cola nieuwe Official Partner... 10-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management