Nederlandse Loterij tien jaar hoofdsponsor TeamNL
- Sponsoring
- 23 sep 2022 @ 16:30
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 23 sep 2022 @ 16:30
- Sjaak Hoogkamer
Nederlandse Loterij is de komende tien jaar hoofdsponsor van TeamNL. In het Arnhemse GelreDome hebben 28 sportbonden namens TeamNL de overeenkomst bekrachtigd.
NOC*NSF kiest voor het eerst voor een hoofdsponsor voor TeamNL omdat dit structureel extra ondersteuning betekent voor de sport in ons land.
Nederlandse Loterij levert naar eigen zeggen ‘als hoofdsponsor van TeamNL een substantiële bijdrage aan het realiseren van de ambitie van NOC*NSF om Nederland in beweging te krijgen en over tien jaar het sportiefste land ter wereld te zijn.’
Deze ambitie is verwoord in de Sportagenda 2032. Het belang van sporten en sportief bewegen is door de coronacrisis nog duidelijker geworden. De sportdeelname is sterk teruggelopen en herstelt nog onvoldoende. Daarom zet NOC*NSF hoog in: ‘Nederland staat met TeamNL in de top 10 van topsportlanden, 14 miljoen mensen beleven wekelijks plezier aan sport en 12 miljoen mensen sporten en bewegen drie keer per week. Excellerend als topsporter, individueel sportend of in een team, als vrijwilliger of supporter.’
André Cats, directeur topsport NOC*NSF: ‘Dit is een geweldige bijdrage aan de sport in ons land, juist omdat het gaat om een structurele bijdrage voor de komende tien jaar.
Dit vergroot de financiële slagkracht van sportbonden en maakt TeamNL nog hechter waardoor de inspirerende en verbindende kracht van topsport toeneemt
Marc van den Tweel, algemeen directeur NOC*NSF: ‘Met een partner als Nederlandse Loterij, die al zo lang een directe verbinding heeft met de sport in ons land, kunnen we de komende tien jaar resultaten boeken die een zichtbaar effect gaan hebben op de samenleving.
We stellen een duidelijke ambitie die de topsport verbindt met de gehele sector, waarbij de topsport een belangrijke inspiratiebron is
Structurele bijdrage aan sport
Het tienjarig contract met Nederlandse Loterij staat los van de vaste, wettelijk geregelde jaarlijkse afdracht vanuit de loterijgelden naar de sport in z’n geheel; afgelopen jaar was dat ruim 50 miljoen euro.
Niels Onkenhout, CEO Nederlandse Loterij: ‘TeamNL verbindt Nederland en zorgt voor een nationaal gevoel van trots, met topprestaties op EK’s, WK’s, de Olympische Spelen en Paralympische Spelen. TeamNL beweegt daarmee een nieuwe generatie om te gaan sporten. De sport is de oprichter van wat Nederlandse Loterij nu is. Door een tienjarige samenwerking aan te gaan met TeamNL versterken we de hele Nederlandse sport en kunnen we nog meer betekenen voor een gelukkig, gezond en sportief Nederland.’
Arno de Jong, CMO Nederlandse Loterij: ‘TeamNL is het beste dat ons land 365 dagen per jaar in oranje vertegenwoordigt op internationaal topsportniveau. En daarmee een inspiratie voor iedereen in Nederland. Nederlandse Loterij is historisch verbonden met de Nederlandse sport. We noemen ons niet voor niets de grootste supporter van sport. Die band maken we de komende tien jaar nog beter zichtbaar.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Sport, muziek en cultuur in het Rabo... 15-07-2025
- Nike's Oranje Fatalis-campagne voor... 09-07-2025
- Rabobank Utrecht nieuwe partner... 04-07-2025
- Evian kiest Carlos Alcaraz als nieuw... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers