Nieuwe koers KWF Kankerbestrijding
- Algemeen
- 11 mei 2015 @ 16:30
- Link
-
Redactie Zorgmarketing
Redactie
MarketingTribune - WetenschapMarketingPatiëntrelatie
- 11 mei 2015 @ 16:30
- Redactie Zorgmarketing
KWF vindt dat nieuwe vindingen sneller bij de patiënt moeten komen. Om die versnelling in gang te zetten past KWF z'n financieringsstructuur van kankeronderzoek aan. KWF wil dat de stem van de patiënt wordt gehoord in al zijn bestedingen. Deze nieuwe koers komt voort uit de beleidsvisie (2015-2018) die vandaag wordt gepresenteerd met de aftrap van de nieuwe merkcampagne “Samen komen we steeds dichterbij'. Ook wil KWF de strijd aangaan met marketingactiviteiten van de tabaksindustrie.
Michel Rudolphie, directeur KWF Kankerbestrijding: 'Door de jarenlange investering in kankeronderzoek, zijn we de ziekte kanker steeds beter gaan begrijpen. De kennis over kanker is er. We zien dat het onderzoek naar toepassingen nu in een stroomversnelling zit. Om deze resultaten sneller bij de patiënt te krijgen, passen we ons huidige financieringssysteem aan. Ik ben van mening dat als we krachten bundelen op een dag kanker kunnen verlaan.'
KWF laat weten enkele speerpunten te hebben geformuleerd:
KWF als dirigent van kankeronderzoek
In de rol van dirigent wil KWF het kankeronderzoek begeleiden, bijvoorbeeld door relevante partijen in onderzoek met elkaar te verbinden en samenwerking te stimuleren.
Patienten beoordelen 100 procent van het wetenschappelijk onderzoek
'De ervaringskennis van patiënten is waardevolle en onmisbare input bij de bestrijding van kanker en bij het bepalen van de relevantie van de activiteiten van KWF,' stelt de organisatie. 'Zij zijn de primaire belanghebbenden bij de activiteiten van KWF en zij weten als geen ander wat het leven met de ziekte kanker betekent.'
Jeugd tegen roken beschermen
De strijd tegen de ziekte kanker begint met preventie: voorkomen dat mensen kanker krijgen. Het ontstaan van kanker is vaak het gevolg van niet te beïnvloeden factoren als genetische aanleg en ouderdom. Maar voor ongeveer 35 procent (dit verschilt per kankersoort) is het ontstaan van kanker wél te beïnvloeden door blootstelling aan risicofactoren te beperken, stelt het KWF. 'Roken is de grootste beïnvloedbare risicofactor van kanker. Circa honderd kinderen per dag beginnen met roken. Teveel vinden we, daarom zet KWF zich in deze beleidsperiode onverminderd in om de jeugd te beschermen tegen de (marketing)activiteiten van de tabaksindustrie.'
-
Redactie Zorgmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/zorg/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2024
- Retailmedia: 'Stel de klantreis open voor adverteerders'
- Creativiteit onder druk door zwakke inzichten
- Gouden combinatie van technologie, commercie en klantgerichtheid
- Esther Overmars nieuw hoofdjurylid Effie Awards
- 'Retailmedia is niet alleen voor de grote spelers'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management