[Renault Talisman] Mijn droom: auto met chauffeur!
- Algemeen
- 11 apr 2016 @ 08:46
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - ConceptProductdesign
- 11 apr 2016 @ 08:46
- Sjaak Hoogkamer
Ik zal maar met de deur in huis vallen: eigenlijk heb ik een hekel aan autorijden. Niet aan auto’s, begrijp me niet verkeerd. I love cars! Ik heb gewoon mijn halve leven in de file gestaan. En dan krijg je vanzelf een afkeer van autorijden. Daarom droom ik ervan dat ik elke dag thuis wordt opgepikt door een auto met chauffeur. En die mij dan naar mijn werkt tuft, terwijl ik op de achterbank de krant lees en van een dubbele espresso geniet. Op 4 april 15.00 uur werd die droom even bewaarheid. Daar kwam hij voorgereden: de gloednieuwe Renault Talisman! Met chauffeur!
Een goedlachse, gesoigneerde en rap gekapte driver die mij de technische foefjes en hoogstandjes van deze nieuwe loot aan de Renault-stam hoogstpersoonlijk komt uitleggen via de speciale test drive van Renault: proefrit on demand. 24/7 kun je aangeven op renault.nl waar en wanneer je een test drive wilt hebben. Al is het midden in de nacht. En in Enschede. Kijk, dat is nou handig.
Maar goed, ik moet toch echt zelf achter het stuur. Ik wil eigenlijk nog de chauffeur overhalen om lekker te blijven zitten waar hij zit, maar dat doe ik natuurlijk niet. Ik zie hem denken: ‘deze auto moet u echt zelf ervaren’. Ik ‘test’ heel veel auto’s voor mijn rubriek Schakelen met marketing in ons magazine MarketingTribune, maar daar is toch vooral het verhaal achter de marketingstrategie leidend, niet zozeer de auto zelf. De Talisman oogt stoer en is in mijn ogen net even afwijkend van de alle nieuwe modellen van de hand van Laurens van den Acker, de topontwerper van Renault, maar hij draagt onmiskenbaar zijn handtekening.
We rijden in de benzineversie met 200 pk met een zeventraps EDC-automaat. Dankzij de dubbele koppeling voel ik eigenlijk geen overgang bij het schakelen. Altijd een belangrijke auto-eis van mij: geen herrie en overbodig gedoe. In no time zitten we op de snelweg. Felle acceleratie, heerlijke zit, fraai dashboard met heel veel touch screen gemak. De chauffeur moet praten als Matthijs van Nieuwkerk om alle toffe extra’s in deze fraai gelijnde sedan toe te lichten, want ik heb maar weinig tijd. Helaas, denk ik tijdens de rit, want op dit moment van de dag kun je nog wel gas geven op de snelweg. Mooiste feature is toch echt de 4Control: voor- en achterwielen bewegen in perfecte harmonie en maken de Talisman wendbaar als een panter op topsnelheid. Een rotonde neem je door nauwelijks aan het stuur te hoeven draaien.
Op de terugweg krijg ik nog even een stevige massage. Door de Talisman welteverstaan. Dat maakt zelf rijden toch weer aangenaam. De file wordt dan vanzelf korter. Ik trap hem nog even op zijn staart en dan staan we alweer voor de deur. De Talisman had ik al op mijn lijstje staan als opvolger van mijn huidige Megane. Check. Nu dus zeker. Check. En de chauffeur mag ook thuis blijven.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ASN Bank kiest voor één krachtig merkbeeld
- Lego meest inspirerende onderneming van 2025
- Gut en The Valley reageren op Hertog Jan Leeuw
- Reframe presenteert DE&I-onderzoek binnen Nederlandse...
- Nieuwe Pride-campagne van KPN: eerbetoon aan generaties LGBTQIA+
- Bol en Tiny Miracles maken kunst tastbaar én sociaal met...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers