Serious game geeft inzicht in nieuwbouw Erasmus MC
- Algemeen
- 3 dec 2014 @ 13:15
- Link
-
Redactie Zorgmarketing
Redactie
MarketingTribune - InnovatieZiekenhuisConcept
- 3 dec 2014 @ 13:15
- Redactie Zorgmarketing
Total Identity heeft voor het Erasmus Medisch Centrum een serious game ontwikkeld, dat inzicht biedt in de verschillen tussen de bestaande processen en de concepten waarmee de nieuwbouw is vormgegeven. De verschillende perspectieven van betrokkenen - specialisten, medewerkers, patiënten en hun naasten - komen tijdens de oefening aan bod.
De nieuwbouw in Rotterdam, die in 2017 klaar zal zijn, is gebaseerd op innovatieve ideeën over zorg en vraagt daarom om een andere inrichting van het zorgproces. Om de betrokkenen klaar te stomen voor deze processen, terwijl het gebouw er nog niet is, is de serious game ontwikkeld. Strategiekaarten, zoals verwoord in de relevante documenten van het Erasmus MC, en gebouwconceptkaarten vormen de pijlers onder het spel.
Ontdekkingen
Door verschillende zorgprocessen die straks in het nieuwe gebouw plaats zullen vinden, nu alvast te oefenen worden de deelnemers zich bewust van de soms grote verschillen met de huidige zorgprocessen. Ontdekkingen, variërend van een veel intensievere rol voor ict tot aan het implementeren van de nieuwste zorginzichten, vinden ter plekke plaats tijdens het spelen van het spel.
360 graden zicht
Het spel kan op maat worden gebracht voor alle betrokkenen bij de zorg van het Erasmus MC: van managers tot ondersteunend personeel en van verpleegkundigen tot studenten. Zo ontstaat een 360 graden zicht op de nieuwe situatie en de consequenties daarvan. Het spel werd voor het eerst gespeeld tijdens de Strategiedagen van het Erasmus MC en zal de komende tijd met verschillende groepen binnen het ziekenhuis worden herhaald.
-
Redactie Zorgmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/zorg/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing