Serious game geeft inzicht in nieuwbouw Erasmus MC
- Algemeen
- 3 dec 2014 @ 13:15
- Link
-
Redactie Zorgmarketing
Redactie
MarketingTribune - InnovatieZiekenhuisConcept
- 3 dec 2014 @ 13:15
- Redactie Zorgmarketing
Total Identity heeft voor het Erasmus Medisch Centrum een serious game ontwikkeld, dat inzicht biedt in de verschillen tussen de bestaande processen en de concepten waarmee de nieuwbouw is vormgegeven. De verschillende perspectieven van betrokkenen - specialisten, medewerkers, patiënten en hun naasten - komen tijdens de oefening aan bod.
De nieuwbouw in Rotterdam, die in 2017 klaar zal zijn, is gebaseerd op innovatieve ideeën over zorg en vraagt daarom om een andere inrichting van het zorgproces. Om de betrokkenen klaar te stomen voor deze processen, terwijl het gebouw er nog niet is, is de serious game ontwikkeld. Strategiekaarten, zoals verwoord in de relevante documenten van het Erasmus MC, en gebouwconceptkaarten vormen de pijlers onder het spel.
Ontdekkingen
Door verschillende zorgprocessen die straks in het nieuwe gebouw plaats zullen vinden, nu alvast te oefenen worden de deelnemers zich bewust van de soms grote verschillen met de huidige zorgprocessen. Ontdekkingen, variërend van een veel intensievere rol voor ict tot aan het implementeren van de nieuwste zorginzichten, vinden ter plekke plaats tijdens het spelen van het spel.
360 graden zicht
Het spel kan op maat worden gebracht voor alle betrokkenen bij de zorg van het Erasmus MC: van managers tot ondersteunend personeel en van verpleegkundigen tot studenten. Zo ontstaat een 360 graden zicht op de nieuwe situatie en de consequenties daarvan. Het spel werd voor het eerst gespeeld tijdens de Strategiedagen van het Erasmus MC en zal de komende tijd met verschillende groepen binnen het ziekenhuis worden herhaald.
-
Redactie Zorgmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/zorg/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ASN Bank kiest voor één krachtig merkbeeld
- Lego meest inspirerende onderneming van 2025
- Gut en The Valley reageren op Hertog Jan Leeuw
- Reframe presenteert DE&I-onderzoek binnen Nederlandse...
- Nieuwe Pride-campagne van KPN: eerbetoon aan generaties LGBTQIA+
- Bol en Tiny Miracles maken kunst tastbaar én sociaal met...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers