[Mijn marketing] Margriet de Kroon: ‘Ik moet mezelf scherp zien te houden’

[Mijn marketing] Margriet de Kroon: ‘Ik moet mezelf scherp zien te houden’
  • Algemeen
  • 16 nov 2020 @ 16:06
  • 17857 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Marketing

Margriet de Kroon (32) is marketing director bij uitzendbureau YoungCapital. Digital marketeers worden volgens haar nog te vaak als IT'ers gezien. 'Hierdoor krijgen veelal jonge mensen niet de kansen die ze verdienen. Gelukkig heb ik zelf wel die kans gekregen.'

Vergrootglas

Mijn grootste learning van het afgelopen jaar is dat het herhalen van de boodschap van je merk werkt. Zeker in een tijd waarin mensen onzeker of bang zijn, moet je als merk duidelijk in je communicatie zijn. Ook heb ik geleerd dat tijdens een crisis ineens alles onder een vergrootglas komt te liggen. Het werd me duidelijk waar de sterke en zwakke punten van mijn bedrijf en afdeling liggen. En die van mezelf ook trouwens.

Sociaal relevant

Nike is mijn favoriete merk. Ik draag zelf eigenlijk geen kleding waaraan je kunt van welk merk het is, dus ik kies Nike echt vanuit mijn marketeershart. Ik vind het mooi hoe dit merk al zo lang bouwt aan een sociaal relevant imago en dat ook nog eens op een toffe manier doet.

Toffe dingen

Herc is mijn favoriete reclamebureau, waarmee ik ook vanuit YoungCapital werk. Zij maken echt veel toffe dingen en ik werk fijn met ze samen.

Sympathiek

Giovanni Mele, online marketeer bij YoungCapital, is mijn favoriete marketeer. Hij heeft mijn team naar een volgende stap weten te brengen, weet alles altijd praktisch te maken en doet dit ook nog eens op een sympathieke manier.

Kritische vragen

Ik kan niet goed tegen mensen die zichzelf fantastisch vinden. Nog te vaak zie ik mensen interessant doen over marketing, waar ik met een paar kritische vragen zo doorheen kan prikken. Met name op het vlak van digital marketing, waar ik zelf toevallig wat meer vanaf weet. Er is een nieuwe lichting digital marketeers die naar mijn idee zouden moeten doorstromen naar bredere rollen bij de grote bedrijven. Nu zie ik nog een scheiding, waarbij digital als IT wordt gezien en waardoor jonge mensen niet de kansen krijgen die ze wel verdienen. Gelukkig heb ik zelf die kans bij YoungCapital wel gekregen, in 2015 als manager online marketing.

Geduld

Ik luister geen podcasts, daar heb ik het geduld niet voor. Liever luister ik naar muziek.

Lezen

Ik lees graag de krant, dat is echt mijn hobby. Ik kan ervan balen als ik in een weekend niet genoeg tijd heb om de krant lezen. Vooral de weekendeditie van de NRC vind ik erg goed.

Scherp

Ik zie het als mijn uitdaging om het YoungCapital-merk steeds een stapje verder te brengen. Je kunt als marketeer bij de start grote stappen zetten, maar daarna is het zaak door te pakken en vooral niet achterover te leunen. Ik werk al een paar jaar voor het merk, dus ik moet mezelf zien scherp te houden.

In Mijn Marketing vragen we vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. De rubriek verschijnt iedere maandag en donderdag online en tweewekelijks in print.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken