[Mijn marketing] Dolly van den Akker: ‘Ik hou van echt Nederlandse merken’

[Mijn marketing] Dolly van den Akker: ‘Ik hou van echt Nederlandse merken’
  • Algemeen
  • 25 feb 2021 @ 16:26
  • 25530 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Marketing

Dolly van den Akker is managing director van contentmarketingbureau MPG in Amstelveen. Bureaus zouden volgens haar meer met elkaar moeten samenwerken, om zodoende meerwaarde voor hun opdrachtgevers te creëren. 'De consument wil immers één consistente merkbeleving.'

Content

Merken kunnen juist in deze tijd meer dan ooit het verschil maken door echt connectie te maken met hun klanten, zodat ze in de toekomst nog steeds relevant zijn. Bij MPG challengen we onze opdrachtgevers om de lat steeds iets hoger te leggen, op basis van content die echt iets doet en een goede return on content laat zien.

Lol

Ik vind het belangrijk om focus, flexibiliteit en lol binnen mijn team te waarborgen. Dat was altijd al belangrijk, maar is nu door corona extreem uitvergroot. Ook zie ik iedere dag weer dat mindset belangrijker is dan skillset. Door de juiste mindset kom je er altijd, met de juiste skillset is dat niet altijd het geval.

Nederlandse authenticiteit

Ik hou van echt Nederlandse merken, zoals KLM, Albert Heijn en Hema. Zij groeien al vele generaties mee, maar behouden hun Nederlandse authenticiteit en blijven op ondernemende wijze staan voor hun merkwaarden.

Tijdloos

In coronatijd is de Canadese Courage-campagne van Dove er eentje die mij nog steeds raakt. De campagne ondersteunt zorgverleners en is krachtig door zijn eenvoud en tijdloosheid.

Zusjes

The Social Club en Social Inc., onze zusjes, zijn mijn favoriete bureaus. Het is interessant om samen meerwaarde te creëren voor onze klanten én voor onze mensen. Vanuit een andere historie, leeftijd en focus, maar wel vanuit dezelfde passie voor het vak en vanuit ondernemerschap.

Besluiteloosheid

Ik erger me aan besluiteloosheid, zowel van bureaus als van merken. Brands can do better. Daar hoort ook bij dat je duidelijk laat zien waar je heen wilt en waar je voor staat. Bureaus zouden daarnaast veel meer moeten samenwerken om zodoende de meerwaarde voor hun gezamenlijke klanten te vergroten. De consument wil immers één consistente merkbeleving.

In Mijn Marketing vragen we vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. De rubriek verschijnt iedere maandag en donderdag online en tweewekelijks in print.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken