[Mijn marketing] Paul Woltering: ‘Deze tijd laat zien hoe belangrijk écht contact maken is’

[Mijn marketing] Paul Woltering: ‘Deze tijd laat zien hoe belangrijk écht contact maken is’
  • Algemeen
  • 15 apr 2021 @ 11:13
  • 24568 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Marketing

Paul Woltering (51) is mede-eigenaar van creatief bureau Woedend. Mark Ritson is zijn grote held. ‘Hij fotografeerde ooit zijn eigen blote kont en bood influencers geld om die foto te plaatsen. Ritson bekijkt iedere marketinghype door een nuchtere bril.'

Verbinding

Het afgelopen coronajaar zijn we bij Woedend in staat geweest om de verbinding in stand te houden: met elkaar, onze klanten en de specialisten waarmee we samenwerken. Ons uitgangspunt 'Let's make real contact' is in letterlijke zin redelijk onder druk komen te staan. Tegelijkertijd laat deze situatie als geen ander zien hoe belangrijk écht contact maken is. Als mens, maar ook als merk. Onze open cultuur en mentaliteit heeft het thema levend gehouden. Het kan dus ook op andere manieren, en daar ben ik trots op.

Nieuwe doelgroep

Caroline van Turennout van Zeeman verdient het om dit jaar Marketeer van het jaar te worden. Fantastisch hoe Zeeman onder haar inspirerende leiding is getransformeerd van 'goedkoop' naar 'hoeft niet duur'. Hierdoor spreekt het merk een nieuwe doelgroep aan, pretty smart. Een trouwjurk, sneaker of eau te toilette, alle activaties creëren op hun eigen manier impact. Benieuwd waar ze volgend jaar mee komen.

E-bike

Rethink the city, reimagine the future, is het positieve vervolg op de uitgesproken Time to ride the future-campagne waarmee VanMoof op een prachtige manier de e-bike als aantrekkelijk alternatief voor de vervuilende auto weet te presenteren. Het merk durft positie te nemen en zich duidelijk te onderscheiden van alle andere e-bike-merken.

Netwerk

Ik volg met grote interesse het nieuwe avontuur van MediaMonks en S4 Capital, en hoe zij in relatief korte tijd een netwerk aan het bouwen zijn dat naadloos aansluit bij de laatste communicatieontwikkelingen.

Blote kont

Ik vind Mark Ritson echt een held. Hij fotografeerde ooit zijn eigen blote kont en bood influencers geld om die foto te plaatsen. Velen deden dat gedwee, waarna hij het fenomeen influencer marketing in een kritisch perspectief plaatste. Ritson bekijkt iedere marketinghype door een nuchtere bril.

Eén wereld

Ik stoor me aan het feit dat er 21 jaar na dato nog steeds gesproken wordt over digitale en traditionele communicatie waarin online en offline als twee aparte werelden worden gezien. Wij zijn in 2000 met Woedend gestart als digitaal bureau, maar zagen al snel dat het gaat om goede communicatie-ideeën waarin diverse media elkaar versterken. We leven allemaal in één wereld.

Stiekem

Mijn favoriete blad is de Donald Duck, die pik ik wekelijks nog steeds stiekem van mijn tweeling van tien jaar.

Data

Het is mijn persoonlijke uitdaging om data naar toegevoegde waarde te vertalen. Hoe maken we het leven van mensen aangenamer in een digitale wereld die exponentieel groeit?

Foto door Lennart Driessen.

In Mijn Marketing vragen we vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. De rubriek verschijnt iedere maandag en donderdag online en tweewekelijks in print.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken