Nieuwe campagne ABN Amro richt zich op financiële toekomst

Nieuwe campagne ABN Amro richt zich op financiële toekomst
  • Algemeen
  • 28 sep 2021 @ 10:55
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • MarketingReclame

ABN Amro lanceert een nieuwe campagne reeks met relevante vragen en issues die spelen bij consumenten. Hiermee komt een einde aan de rol van Vincent - gespeeld door acteur Mark Rietman - die vier jaar lang de proposities van de bank onder de aandacht bracht.

In de nieuwe campagnes laat ABN Amro consumentendata leidend zijn voor de keuze in thema’s en proposities die onder de aandacht worden gebracht. Waar houden mensen zich op dit moment mee bezig? Welke onderwerpen zijn nu relevant? Hiermee laat de bank naast deskundigheid, ook haar maatschappelijk betrokken rol zien.

Zo blijkt uit onderzoek dat steeds meer mensen zich zorgen maken over de financiële toekomst van hun kinderen. Maar ook het eigen pensioen lijkt geen vanzelfsprekendheid meer te zijn. Kortom, de financiële onzekerheid die mensen momenteel ervaren is groot.

Met de Toekomstverslimmers wil ABN Amro mensen motiveren om vandaag keuzes te maken om hun financiële toekomst te verbeteren. De campagne richt zich op de doelgroep die de middelen en mogelijkheden heeft om dit te doen door middel van bijvoorbeeld beleggen, vermogensbeheer, schenken of pensioensparen. Daarmee vergroten ze de kans om hun kinderen later te kunnen helpen als dat nodig blijkt. Of om zelf eerder te stoppen met werken.

Nieuwe generatie
Voor de TV-commercial is gekozen voor een warme film die mensen meeneemt in de wereld van een nieuwe generatie. En inspeelt op het gevoel van ouders die hun kinderen altijd willen helpen. Of ze pasgeboren of jongvolwassen zijn. Helpen doe je je hele leven. En daar hoef je niet mee te stoppen. Zeker niet in deze tijd. Naast film bestaat de campagne uit online video, radiocommercials en bannering. Daar komen ook de andere toekomstdromen aan bod, zoals eerder stoppen met werken of een financiële buffer opbouwen.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken