KNVB-campagne met Snelle wint Uefa-award
- Algemeen
- 6 dec 2021 @ 09:10
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 6 dec 2021 @ 09:10
- Michiel van Zaane
De KNVB heeft met de campagne 'Ga voetballen als Oranje' een Uefa Grow Award gewonnen in de categorie communicatiecampagnes. De jury besloot hiertoe vanwege het duidelijke doel van de campagne en de manier waarop de doelgroep bereikt werd met een bekende artiest.
Vanwege de coronapandemie waren er minder pupillen (4 tot en met 12 jaar) dan normaal die zich aangemeld hadden bij een voetbalvereniging. De campagne ‘Ga voetballen als Oranje’ was erop gericht om weer meer kinderen aan het voetballen te krijgen. Het nummer ‘Limonade’ werd door Snelle geschreven toen hij langs de lijn geïnspireerd raakte door het voetballen van zijn jongere broertjes. Het is een ode aan het amateurvoetbal en laat in de videoclip kleine jongens en meisjes zien die dromen over voetballen als hun helden van Oranje.
Uefa Grow Awards
De Uefa Grow Awards worden om de twee jaar uitgereikt om initiatieven en successen van de 55 leden van de Europese voetbalbond te belonen en te stimuleren. De KNVB was ook genomineerd in de categorie fan engagement. De campagne 'WeTheWave' haalde de shortlist, maar viel uiteindelijk niet in de prijzen. In totaal waren er meer dan 150 deelnemers vanuit verschillende bonden die meedongen om de prijzen.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 233] Geert Janssen - merkverantwoordelijke Maes...
- Groningen toont lef met nieuwe stadsprofilering
- Gen Z vecht vaak tegen microstress
- Basic-Fit start 'Boost Your Mind' op Mentale Gezondheidsdag
- [column] AI hongert naar echte mensen
- Podcastserie ‘The Next Tony’ #5 met Fish Tales-founder Bart...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes