KNVB-campagne met Snelle wint Uefa-award

KNVB-campagne met Snelle wint Uefa-award
  • Algemeen
  • 6 dec 2021 @ 09:10
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De KNVB heeft met de campagne 'Ga voetballen als Oranje' een Uefa Grow Award gewonnen in de categorie communicatiecampagnes. De jury besloot hiertoe vanwege het duidelijke doel van de campagne en de manier waarop de doelgroep bereikt werd met een bekende artiest.

Vanwege de coronapandemie waren er minder pupillen (4 tot en met 12 jaar) dan normaal die zich aangemeld hadden bij een voetbalvereniging. De campagne ‘Ga voetballen als Oranje’ was erop gericht om weer meer kinderen aan het voetballen te krijgen. Het nummer ‘Limonade’ werd door Snelle geschreven toen hij langs de lijn geïnspireerd raakte door het voetballen van zijn jongere broertjes. Het is een ode aan het amateurvoetbal en laat in de videoclip kleine jongens en meisjes zien die dromen over voetballen als hun helden van Oranje.

Uefa Grow Awards
De Uefa Grow Awards worden om de twee jaar uitgereikt om initiatieven en successen van de 55 leden van de Europese voetbalbond te belonen en te stimuleren.  De KNVB was ook genomineerd in de categorie fan engagement. De campagne 'WeTheWave' haalde de shortlist, maar viel uiteindelijk niet in de prijzen. In totaal waren er meer dan 150 deelnemers vanuit verschillende bonden die meedongen om de prijzen.

Klik hier voor de video met Snelle.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken