KNVB-campagne met Snelle wint Uefa-award
- Algemeen
- 6 dec 2021 @ 09:10
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 6 dec 2021 @ 09:10
- Michiel van Zaane
De KNVB heeft met de campagne 'Ga voetballen als Oranje' een Uefa Grow Award gewonnen in de categorie communicatiecampagnes. De jury besloot hiertoe vanwege het duidelijke doel van de campagne en de manier waarop de doelgroep bereikt werd met een bekende artiest.
Vanwege de coronapandemie waren er minder pupillen (4 tot en met 12 jaar) dan normaal die zich aangemeld hadden bij een voetbalvereniging. De campagne ‘Ga voetballen als Oranje’ was erop gericht om weer meer kinderen aan het voetballen te krijgen. Het nummer ‘Limonade’ werd door Snelle geschreven toen hij langs de lijn geïnspireerd raakte door het voetballen van zijn jongere broertjes. Het is een ode aan het amateurvoetbal en laat in de videoclip kleine jongens en meisjes zien die dromen over voetballen als hun helden van Oranje.
Uefa Grow Awards
De Uefa Grow Awards worden om de twee jaar uitgereikt om initiatieven en successen van de 55 leden van de Europese voetbalbond te belonen en te stimuleren. De KNVB was ook genomineerd in de categorie fan engagement. De campagne 'WeTheWave' haalde de shortlist, maar viel uiteindelijk niet in de prijzen. In totaal waren er meer dan 150 deelnemers vanuit verschillende bonden die meedongen om de prijzen.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing