[branded content] Kerstpakketten als marketinginstrument: het versterken van merkloyaliteit
![[branded content] Kerstpakketten als marketinginstrument: het versterken van merkloyaliteit](/algemeen/nieuws/2023/05/kerstpakketten-als-marketinginstrument-het-versterken-van-merkloyaliteit/960x540.jpg)
- 19 mei 2023 @ 06:37
- Sales
Kerstpakket als marketinginstrument? Het is zeker mogelijk! Niet alleen op het gebied van waardering, maar ook wat betreft branding. In dit artikel ontdek je de verschillende manieren waarop kerstpakketten de merkloyaliteit kunnen versterken.
Waardering tonen
Door een kerstpakket aan klanten of medewerkers te geven, laat je zien dat je ze waardeert. Dit heeft, bewust of onbewust, een positieve invloed op hoe klanten of medewerkers jouw merk beleven. Dat komt doordat ze hierbij een gevoel van erkenning en waardering aan jouw merk koppelen. Je kunt je wel voorstellen dat dit de merkloyaliteit flink verbetert.
Merkversterking
Ook bieden kerstpakketten de mogelijkheid om jouw merk te versterken. Dit kun je doen door je logo, merknaam of een bepaalde slogan op de kerstcadeaus in het pakket te verwerken. Op die manier wordt jouw merk op een positieve manier gelinkt met de geschenken. Gebruikt de ontvanger de producten vaker? Bij ieder gebruik ziet hij of zij je merk weer terug. Het is duidelijk dat dit je merk versterkt.
Persoonlijke touch
Wil je het echt goed aanpakken? Overweeg dan om kerstpakketten op maat samen te stellen. Dit biedt je de mogelijkheid om een persoonlijke touch toe te voegen. Neem de voorkeuren en interesses van de ontvangers hierbij wel goed in overweging. Dit laat namelijk zien dat je aandacht hebt voor de persoonlijke voorkeuren van je klanten en/of medewerkers.
Positieve merkervaring
Het ontvangen van een kerstpakket kan een positieve merkervaring creëren, vooral wanneer je waardevolle producten eraan toevoegt. Ook wordt de kans hierdoor groter dat ze je merk met anderen delen. Dit komt de bekendheid van je merk ten goede.
Mond-tot-mondreclame
Verder kunnen kerstpakketten een krachtige stimulans zijn voor mond-tot-mondreclame. Wanneer klanten of medewerkers blij zijn met de kerstpakketten die ze hebben ontvangen, zijn ze namelijk veel eerder geneigd om er met anderen over te praten. Positieve mond-tot-mondreclame draagt sowieso bij aan het vergroten van de merkbekendheid, maar kan ook de merkwaarde verbeteren en het aantrekken van nieuwe klanten stimuleren.
Je zou er op voorhand misschien niet aan denken, maar kerstpakketten dienen wel degelijk als marketinginstrument. Zo laat je met een kerstpakket zien dat je je klanten en/of medewerkers waardeert, waardoor ze een positief gevoel aan je merk koppelen. Ook kun je je merk versterken door je merknaam, logo of slogan in de kerstpakketten te verwerken. Wil je het echt goed aanpakken? Met kerstpakketten op maat kun je rekening houden met de persoonlijke voorkeuren van klanten of medewerkers. Tot slot dragen kerstpakketten ook bij aan een positieve merkervaring en meer mond-tot-mondreclame.
Dit artikel verschijnt op initiatief van LEQUAL
Afbeelding: 123RF
-
Sales
- Werkt bij: BBP Media
- Functie:
- Website:
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management