VWS lanceert campagne voor meer (huis)artsen
- Algemeen
 - 27 sep 2023 @ 15:23
 - Link
 - 
  
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
 
- 27 sep 2023 @ 15:23
 - Michiel van Zaane
 
Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport Ernst Kuipers heeft de promotie- en informatiecampagne ‘The Next Level Dokter’ gelanceerd, die voor meer artsen buiten het ziekenhuis moet zorgen.
De campagne is erop gericht geneeskundestudenten en basisartsen te inspireren zich te oriënteren op een artsenberoep buiten het ziekenhuis en daarvoor te kiezen. Bijvoorbeeld voor het beroep huisarts, specialist ouderengeneeskunde, arts verstandelijk gehandicapten, jeugdarts, verslavingsarts, forensisch arts of vertrouwensarts. Opleidingen voor artsenberoepen buiten het ziekenhuis en SBOH, werkgever voor artsen in opleiding zijn de initiatiefnemers. Diverse partijen hebben meegedacht en ondersteunen de campagne zoals werkgevers in de zorg (GGD-en, huisartsenpraktijken, zorginstellingen), geneeskundestudenten-, aios-, wetenschappelijke en beroepsverenigingen. VWS maakt de campagne financieel mogelijk.
Kees Esser, voorzitter Raad van Bestuur SBOH: ‘We verplaatsen steeds meer zorg naar buiten het ziekenhuis. Toch lijkt de opleiding geneeskunde nog steeds één grote reclamecampagne te zijn voor werken als arts in het ziekenhuis. Dat moet anders. Want voor het waarborgen van goede zorg zijn ook buiten het ziekenhuis veel goede artsen nodig. Artsen die in de wijken verschil maken voor jong en oud. Daarom zetten we deze prachtige artsenberoepen buiten het ziekenhuis nu samen met de opleidingen steviger op de kaart. Dat doen we onder andere met deze campagne, die weer onderdeel is van ons actieplan ‘tegengaan artsentekort’.’
Minister Kuipers: ‘We moeten zorgen dat we de eerste lijn in de volle breedte versterken. De eerste lijn is het fundament van onze zorg en dat willen we overeind houden. Daar hebben we iedereen hard voor nodig: studenten, artsen én opleiders. Eén onderdeel van het versterken van de eerste lijn is namelijk het opleiden van meer extramurale artsen. Prachtig dat daarvoor nu een campagne van start gaat.’
Next Level Dokter
In de campagne staat de dokter midden in de samenleving centraal. Dat is de next level dokter. Deze dokter is actief in de wijk, komt ‘binnen’ bij mensen, beweegt zich in hún omgeving en kan in diverse momenten van hun leven een rol spelen. Van jong tot oud. Deze dokter kijkt naar de mens in zijn totaliteit en werkt samen met anderen aan de gezondheid van mensen en de samenleving. De campagne bestaat uit drie bouwstenen:
1. Een reclamecampagne om geneeskundestudenten en basisartsen te triggeren naar het online next level dokter platform te gaan. Via socials, advertenties in vakmedia, beurzen en on site acties op medische faculteiten.
2. Het online platform www.thenextleveldokter.nl met een lefwijzer, een leuke korte test of een artsenberoep buiten het ziekenhuis iets voor je kan zijn en met informatie over artsenberoepen buiten het ziekenhuis en de bijbehorende medische vervolgopleidingen. Met video’s van next level dokters die aangeven welke vragen zij hadden en waarom zij voor hun bijzondere beroep hebben gekozen.
3. Next level coaches die via het online platform laagdrempelig te benaderen zijn en vragen beantwoorden en persoonlijk advies geven over de oriëntatie op en keuze voor een artsenberoep buiten het ziekenhuis.
De promotie- en informatiecampagne is ontwikkeld door de bureaus Cross (campagneplan en -coördinatie), Score communication (campagne concept), Richtingmakers (online platform) en Flexibel Verschil (projectmanagement).
- 
Michiel van Zaane
 - Werkt Bij: BBP Media
 - Functie: Allround Redacteur
 - Website:https://www.marketingtribune.nl
 - Profiel »
 
- huisarts
 - minister Ernst Kuipers
 - geneeskunde
 - gezondheidszorg
 - Ministerie van Volksgezondheid Welzijn en Sport
 - studenten
 - arts
 - basiarts
 - ziekenhuis
 
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
 - Inschrijven
 
Meest gelezen
- Maaltijdgemak centraal in Albert Heijns tweede commercial met...
 - 'Campagnedrukwerk steeds groener'
 - TicketSwap en ADE duiken in belevingswereld Gen Z
 - Ebbing Tides: Pionieren met kelp en natuurherstel op zee
 - Reizen draait in 2026 om technologie, zelfexpressie en...
 - [column] Wijs of alleen maar eigenwijs?
 
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
 - ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
 
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
 - Klaar voor Black Friday?
 - De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
 - Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
 - Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
 - The State of AI in Customer Experience 2025
 

