Nog te openen Maritim Hotel Amsterdam gebruikt nieuwe manieren om medewerkers te werven
- Algemeen
- 18 dec 2023 @ 14:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Marketing
- 18 dec 2023 @ 14:00
- Nanny Kuilboer
Maritim Hotel Amsterdam, dat in 2024 zijn deuren opent, lanceert deze week een campagne om teamleden te werven. Het hotel belooft medewerkers te helpen om hun droombaan te realiseren, ook al ligt deze buiten het hotel.
Piloot worden of fluitist? Congres- en eventhotel Maritim Hotel Amsterdam belooft mee te helpen deze droom uit te laten komen. Met de nieuwe wervingscampagne Word wat je wilt, gaat het hotel op zoek naar meer dan 300 medewerkers. Krapte op de arbeidsmarkt? Welnee joh!: ‘Er zijn genoeg mensen te vinden’, aldus General Manager Caroline Receveur, ‘je moet alleen op andere manieren zoeken.'
Meebetalen aan studie
Receveur vervolgt: 'In ons hotel komt, naast de gast, het eigen team op de eerste plaats. Wij willen mensen helpen om hun toekomstdroom te vervullen, hoe onmogelijk deze ook lijkt. Met zo'n groot hotel en netwerk kunnen wij mensen ondersteunen om hun droombaan te verwezenlijken. Of je nu gezagvoerder van een Airbus A350 wil worden of fluitist in het Concertgebouworkest, wij helpen je. En niet alleen door je een – tijdelijke - baan aan te bieden, maar ook door bijvoorbeeld mee te betalen aan je studie en door onze eigen, internationale contacten in te schakelen. Speciaal hiervoor hebben we een aantal mensen aangenomen.’
Soft skills
Receveur: 'Welke baan je in de toekomst ook wilt uitoefenen, werken in de horeca geeft altijd een goede basis. In ons hotel leren we je alle soft skills die in je verdere carrière goed van pas komen: met mensen communiceren, snel problemen oplossen, zorgen dat je het iemand anders naar zijn zin maakt. In onze servicegerichte economie is hospitality de basis van elke baan. Of je nou arts wordt of buschauffeur. Uiteraard nemen we ook mensen aan die juist hogerop willen komen binnen de horeca, die sommelier willen worden, hotelmanager of housekeeper. Ook deze mensen gaan we begeleiden en geven we een kans om zichzelf te ontwikkelen binnen ons hotel of binnen de Duitse keten van Maritim Hotels met bijna 50 hotels in 10 landen.'
Appje is genoeg
Een CV sturen is niet nodig. 'Dat is écht niet meer van deze tijd. Een whatsappje is meer dan genoeg, dan nemen wij wel contact op.' In de zomer van 2024 opent Maritim Hotel Amsterdam zijn deuren. In totaal huisvest het hotel 579 kamers inclusief een presidentiële suite van 340 vierkante meter op de 31ste verdieping , 6 restaurants waarvan 2 rooftop outlets, een wellness-centrum en meeting- congres- en eventfaciliteiten voor 4.651 personen.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Cannes Lions start forum voor sportcreativiteit
- Van turbulentie naar trots: de tweede kans van VanMoof
- Hoe creatief vakmanschap 60% nieuw publiek opleverde
- Podcastserie ‘The Next Tony’ #9 met Bakers & Bananas-founder...
- AI en DM Trendrapport 2026 Beeckestijn: AI hertekent marketing
- Goodoo: plantaardig ijs met smaak én missie
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

