True Legends slaat brug tussen bedrijven en IT-talent

True Legends slaat brug tussen bedrijven en IT-talent
  • B2b
  • 17 nov 2016 @ 10:00
  • 11099 x gelezen
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • RecruitmentArbeidsmarktIntroductie

Jonge, talentvolle IT’ers zijn schaars in Nederland, terwijl de vraag vanuit het bedrijfsleven toeneemt. Recruitmentplatform Business Talent Network (BTN) uit Amsterdam overbrugt deze kloof met de oprichting van True Legends, een zusteronderneming die zich uitsluitend richt op IT.

De vraag vanuit Nederlandse multinationals naar hoogopgeleid IT-talent is de laatste jaren explosief gegroeid. BTN besloot daarom een detacheertak op te richten voor deze – voor het bedrijfsleven moeilijk te bereiken – doelgroep. ‘De kracht van BTN is onze brede oriëntatie, maar vanwege de toenemende vraag was focus op IT niet alleen wenselijk, maar ook vereist’, vertelt Oscar Bieleveld, directeur van BTN.

Snel veranderende markt
Het resultaat heet True Legends, een apart bedrijf met vakspecialisten en een talentpool van duizenden IT-professionals, gedestilleerd uit de pool van BTN. Wat True Legends bijzonder maakt, is de toewijding aan kennis. Zo krijgt het bedrijf een eigen Academy waar IT-professionals gecertificeerd worden opgeleid. ‘In een snel veranderende markt is het cruciaal om continu bij te kunnen scholen’,  weet Bieleveld.

Matchen
True Legends gaat zorgen voor de perfecte match tussen het bedrijfsleven en talentvolle, jonge IT’ers. Dat dit hard nodig is, bleek eind vorig jaar tijdens het IT Masters Debat, onder andere georganiseerd door BTN. Daarin liet Nick Lenten, CTO van Coolblue, zich ontvallen dat een aanzienlijk deel van zijn developers uit het buitenland komt. ‘In Nederland kunnen we ze niet vinden’, aldus Lenten.

Custom made
Met True Legends komt daar verandering in – en niet alleen in de werving. Nadat IT-talenten en bedrijven aan elkaar zijn gekoppeld, volgt een intensieve samenwerking tussen de partijen. ‘Het opleidingsproces wordt volledig naar de wens van de opdrachtgever vormgegeven’, zegt Willem Bosch, managing director van True Legends, voorheen werkzaam voor Brunel IT. ‘Dit betekent dat IT’ers een custom made opleiding krijgen die precies aansluit op de wensen van het bedrijf en de sector waarin het opereert.’

Flexibel proces
‘Het proces is zelfs zo flexibel dat er gedurende het jaar modules vervangen of toegevoegd kunnen worden’, voegt Bieleveld eraan toe. ‘Dankzij een verregaande strategische samenwerking met Computrain kunnen wij onze klanten nu een nagenoeg onbeperkt opleidingsaanbod binnen de IT aanbieden – en volledig gecertificeerd.’

True Legends start met een aantal launching customers en verwacht volgend jaar al 75 ‘matches’ te hebben gemaakt tussen bedrijven en hoogopgeleid IT-talent.

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken