Suiker Unie heet voortaan Cosun Beet Company
- B2b
- 3 jul 2020 @ 09:42
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 3 jul 2020 @ 09:42
- Sjaak Hoogkamer
Cosun Beet Company is de nieuwe naam van de Suiker Unie. Directe aanleiding is de nieuwe strategie en ambitie om de groenste, innovatiefste en succesvolste bietenverwerker te zijn.
Cosun Beet Company speelt met de nieuwe strategie in op veranderende consumentenbehoeften, nieuwe marktkansen én op de antwoorden die nodig zijn voor de wereld van morgen, legt ceo Paul Mesters van Cosun Beet Company uit. ‘Kijkend naar de groeiende wereldbevolking en de afnemende resources zijn nieuwe circulaire oplossingen nodig. Passend bij de nationale en internationale agenda van verduurzaming. Door bijvoorbeeld eiwitten te winnen uit bietenblad sluiten we aan bij de eiwittransitie en de groeiende behoefte aan plantaardige eiwit. Verder kunnen nieuwe biobased producten meehelpen aan het voorkomen van micro-plastics in het milieu. Wij kennen geen afvalstromen en daarmee is de suikerbiet volledig circulair.’
Cosun Beet Company speelt met de nieuwe strategie in op veranderende consumentenbehoeften, nieuwe marktkansen
De bewijzen voor deze belofte zijn er al volop. Mesters: ‘We zijn de grootste groengas producent van Nederland. We ontwikkelen biobased producten uit bietenpulp wat in onze strategie gaat leiden tot een eerste bietenpulp-raffinage-fabriek in de praktijk.’
Cosun Beet Company heeft samen met moederbedrijf Cosun en de bietentelers een nieuwe strategie ontwikkeld; Plants Powering People. Mesters: ‘Wij sluiten hier met onze nieuwe visie vanuit Cosun Beet Company naadloos op aan en geloven in synergie en samenwerking met de andere bedrijven in de holding; Aviko, Duynie, SVZ, en Sensus. Ook maken we intensief gebruik van het Cosun innovation center, een high tech ontmoetingsplek die innovatie en ontwikkeling mogelijk maakt.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 50, 202512-12-2025
- Marketingtransfers week 49, 202505-12-2025
- Sanne Hartman (Ovivio): 'Je kunt het... 01-12-2025
- Marketingtransfers week 48, 202528-11-2025
- Imke Walenberg nieuwe hoofdredacteur... 24-11-2025
- Marketingtransfers week 47, 202521-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

