Suiker Unie heet voortaan Cosun Beet Company
- B2b
- 3 jul 2020 @ 09:42
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 3 jul 2020 @ 09:42
- Sjaak Hoogkamer
Cosun Beet Company is de nieuwe naam van de Suiker Unie. Directe aanleiding is de nieuwe strategie en ambitie om de groenste, innovatiefste en succesvolste bietenverwerker te zijn.
Cosun Beet Company speelt met de nieuwe strategie in op veranderende consumentenbehoeften, nieuwe marktkansen én op de antwoorden die nodig zijn voor de wereld van morgen, legt ceo Paul Mesters van Cosun Beet Company uit. ‘Kijkend naar de groeiende wereldbevolking en de afnemende resources zijn nieuwe circulaire oplossingen nodig. Passend bij de nationale en internationale agenda van verduurzaming. Door bijvoorbeeld eiwitten te winnen uit bietenblad sluiten we aan bij de eiwittransitie en de groeiende behoefte aan plantaardige eiwit. Verder kunnen nieuwe biobased producten meehelpen aan het voorkomen van micro-plastics in het milieu. Wij kennen geen afvalstromen en daarmee is de suikerbiet volledig circulair.’
Cosun Beet Company speelt met de nieuwe strategie in op veranderende consumentenbehoeften, nieuwe marktkansen
De bewijzen voor deze belofte zijn er al volop. Mesters: ‘We zijn de grootste groengas producent van Nederland. We ontwikkelen biobased producten uit bietenpulp wat in onze strategie gaat leiden tot een eerste bietenpulp-raffinage-fabriek in de praktijk.’
Cosun Beet Company heeft samen met moederbedrijf Cosun en de bietentelers een nieuwe strategie ontwikkeld; Plants Powering People. Mesters: ‘Wij sluiten hier met onze nieuwe visie vanuit Cosun Beet Company naadloos op aan en geloven in synergie en samenwerking met de andere bedrijven in de holding; Aviko, Duynie, SVZ, en Sensus. Ook maken we intensief gebruik van het Cosun innovation center, een high tech ontmoetingsplek die innovatie en ontwikkeling mogelijk maakt.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- TicketSwap onthult trends... 15-09-2025
- Marketingtransfers week 37, 202512-09-2025
- ASML investeert in AI-bedrijf Mistral 09-09-2025
- Loop: marketing in het AI-tijdperk08-09-2025
- Marketingtransfers week 36, 202505-09-2025
- HubSpot lanceert golf aan... 04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes