Respons direct mail fors toegenomen
- B2b
- 20 jul 2021 @ 06:24
- Link
-
Ryan Baij
Allround Redacteur
BBP Media - DoelgroepenVerkoop
- 20 jul 2021 @ 06:24
- Ryan Baij
De respons op geadresseerde reclamepost, oftewel direct mail, neemt toe. De afgelopen vier jaar is de gemiddelde respons met 69% gestegen, zo blijkt uit onderzoek van MetrixLab in opdracht van PostNL onder meer dan 400 directmailcases.
Meer dan een kwart van de geadresseerden reageert nu op direct mail (27%) waar dat in het verleden niet meer dan 16% was. De respons is het grootste bij de fashionindustrie en retailsector waarbij er gemiddeld op respectievelijk 31% en 25% wordt gereageerd. Bij media, verzekeraars en de telecomsector ligt deze het laagst, namelijk 7%.
Maartje Silvius, manager marktmanagement Mail van PostNL: ‘Reclamepost heeft misschien een ouderwets imago, maar het blijkt voor veel organisaties een effectief kanaal om de doelgroep echt te bereiken én te activeren. Online is het lastig om aandacht te krijgen in de kakofonie van reclameboodschappen. Op de deurmat val je een stuk makkelijker op tussen de enkele poststukken die we ontvangen.’
Op de deurmat val je een stuk makkelijker op tussen de enkele poststukken die we ontvangen.
‘Direct mail kan ingezet worden om kennis over te brengen’, vervolgt Silvius. ‘Daarnaast is het een middel om het bezoek naar je winkel of website te verhogen of de (online) verkoop te stimuleren. Het afgelopen jaar zien we dat directmailcampagnes steeds persoonlijker worden. Dan hebben we het niet alleen over het vermelden van de naam van de ontvanger, maar ook over het afstemmen van de inhoud en vormgeving op doelgroepsegmentaties. Die worden bijvoorbeeld gecreëerd op basis van demografische gegevens of aankoopgeschiedenis. Daarnaast worden de mailings opvallender. Zo wordt er bijvoorbeeld gebruikgemaakt van een ongebruikelijke vorm, bewegende elementen of wordt er een kortings- of waardebon meegestuurd.’
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Bidfood introduceert eigen commerce media netwerk
- De marketingtransfers van week 17, 2025
- LinkedIn lanceert BrandLink voor gerichte B2B-advertenties
- Spotler neemt Lets Get Digital over
- Stef de Reeder van ABN Amro: 'Marketing is veel meer dan...
- Wing Cheung op Nima Marketing Day: 'Van onenightstand...
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 18,... 09-05-2025
- Nima Marketing Day: 'De haven van... 06-05-2025
- Nederlandse bedrijven bouwen samen... 06-05-2025
- De marketingtransfers van week 17,... 02-05-2025
- Bidfood introduceert eigen commerce... 01-05-2025
- LinkedIn lanceert BrandLink voor... 01-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management