Tele2 neemt afscheid van zwart schaap Frank

Tele2 neemt afscheid van zwart schaap Frank
  • Bureaus
  • 27 nov 2013 @ 09:27
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingReclame

Eindelijk zijn we van dat eigenwijze schaap van Tele2 verlost. Vandaag stopt Frank ('sheep, but cheap') er namelijk mee. Tele2 kondigt het afscheid ludiek aan, maar de onderliggende gedachte is natuurlijk de bureauswitch van eerder dit jaar (naar BBH London en KesselsKramer) en een aankomende nieuwe campagne.

Tele2 kondigt het afscheid van haar bekende character aan via een melig persbericht: 'De afgelopen weken was Nederland in de ban van de pietendiscussie. Voor- en tegenstanders buitelden over elkaar heen met hun argumenten. De discussie bleek ook voor Tele2 verstrekkende gevolgen te hebben, vandaag kondigde Frank, het Zwarte Schaap, namelijk zijn afscheid bij Tele2 aan, hij wil niet de aanleiding zijn voor mogelijke discussies binnen de Nederlandse kleinvee samenleving.'

Het zwarte schaap Frank was de afgelopen vijf jaar het gezicht van Tele2 op de consumentenmarkt.Hij werd bedacht door het Zweedse reclamebureau Forsman & Bodenfors. Zijn vertrek symboliseert letterlijk een stijlbreuk, want Tele2 lanceert vandaag meteen ook een compleet vernieuwde website. In plaats van de beeltenis van Frank, maakt Tele2 vanaf nu gebruik van een complete nieuwe huisstijl. In de merkvoering wordt niet langer onderscheid gemaakt tussen Tele2 voor de consumentenmarkt, Tele2 Zakelijk en Tele2 Wholesale. De drie gespecialiseerde business units gebruiken vanaf nu een en hetzelfde logo.

Cilesta van Doorn, directeur Brand & Communication Tele2 Nederland: 'Wij respecteren de keuze van Frank en willen hem bedanken voor vijf geweldige jaren. Hij heeft ons niet alleen ontzettend geholpen om de bekendheid van Tele2 in Nederland nog verder te vergroten, Frank voorkwam ook kuddegedrag waardoor wij ons keer op keer wisten te onderscheiden van onze concurrenten. Naast de 1.000 medewerkers van Tele2 sloten ook veel van onze klanten het zwarte schaap de afgelopen jaren in hun hart. Maar Frank’s afscheid is ook een enorme stimulans. Wij gaan nu werken aan nieuwe mooie communicatiecampagnes waarmee we iedereen in Nederland binnenkort weer zullen verrassen.'

In mei werd al bekend dat Tele2 na een pitch had gekozen voor BBH London en KesselsKramer om het merk te herpositioneren en opnieuw in de markt te zetten. Beide bureaus werken samen aan de nieuwe strategie en campagne. KesselsKramer is ook verantwoordelijk voor het uitrollen van deze campagne in Nederland. Nederland is het eerste land waar Tele2 gaat relaunchen.



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken