JCDecaux promoot buitenreclame met Big Bang Beans
- Bureaus
- 25 feb 2014 @ 09:29
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - OutdoorCampagnesBereik
- 25 feb 2014 @ 09:29
- Redactie Bureaus
U heeft ze vast wel gezien, die abri's met het onbekende merk Big Bang Beans. Dit merk van unieke vetverbrandende bonen bestaat dus niet. Het is een promotiestunt van exploitant JCDecaux om het medium buitenreclame onder de aandacht te brengen. Missie geslaagd, want de coming-out wordt breed opgepakt.
JCDecaux spreekt van een succes. 'Tienduizenden passanten gingen inmiddels op zoek naar het geheim achter deze toverbonen.' De exploitant onderzocht met deze fictieve campagne naar eigen zeggen 'de effectiviteit en het bereik van buitenreclame-campagnes'. Hoewel de posters pas sinds 18 februari het straatbeeld sieren, zijn de eerste resultaten volgens de exploitant 'verbluffend'.
Na zes dagen levert de abricampagne van Big Bang Beans de volgende cijfers:
- De campagne hangt in 50 steden
- Searches via Google: +22.000
- Doorklikpercentage: 30%
- Rechtstreekse bezoeken Bigbangbeans.nl: 10.000+ personen
- 77% van de zoekopdrachten zijn mobiel (smartphones 68%, tablets 9%)
- Bereik #BigBangBeans: 50.000+ personen, met hoogste piek tijdens de eerste twee campagnedagen
Bart de Vries, commercieel directeur van JCDecaux: 'Naast de bestaande onderzoeken naar de effectiviteit van buitenreclame, onderzoeken wij zelf continue wat het effect, het bereik en dus de kracht van buitenreclame is. De resultaten van de Big Bang Beans-campagne staven onze overtuiging dat buitenreclame een krachtig medium is voor campagnes: er is bij mijn weten geen enkel ander medium in staat om voor een onbekend, niet bestaand merk in zo'n korte tijd zo'n enorme bekendheid te realiseren.'
Volgens De Vries is dit effect mede te danken aan de toename van het mobiele zoekgedrag, vooral onder jongeren. 'Dankzij mobiel internet kunnen voorbijgangers op straat direct de interactie aangaan zodra een poster hun interesse wekt. Het juiste ontwerp en de juiste boodschap op de poster zelf is hierbij dus cruciaal. Big Bang Beans toont bijvoorbeeld aan dat het gebruik van humor daadwerkelijk beslissingen van consumenten kan beïnvloeden.'
De Big Bang Beans campagne loopt van 18 tot en met 25 februari. Parallel aan de buitenreclame-campagne is er een online advertentie-campagne actief via Google Adwords. Zoekt men via Google naar de vetverbrandende bonen, dan verschijnt direct een online advertentie.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe NIX18-campagne richt zich op ouders
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers