JCDecaux promoot buitenreclame met Big Bang Beans

- Bureaus
- 25 feb 2014 @ 09:29
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - OutdoorCampagnesBereik
- 25 feb 2014 @ 09:29
- Redactie Bureaus
U heeft ze vast wel gezien, die abri's met het onbekende merk Big Bang Beans. Dit merk van unieke vetverbrandende bonen bestaat dus niet. Het is een promotiestunt van exploitant JCDecaux om het medium buitenreclame onder de aandacht te brengen. Missie geslaagd, want de coming-out wordt breed opgepakt.
JCDecaux spreekt van een succes. 'Tienduizenden passanten gingen inmiddels op zoek naar het geheim achter deze toverbonen.' De exploitant onderzocht met deze fictieve campagne naar eigen zeggen 'de effectiviteit en het bereik van buitenreclame-campagnes'. Hoewel de posters pas sinds 18 februari het straatbeeld sieren, zijn de eerste resultaten volgens de exploitant 'verbluffend'.
Na zes dagen levert de abricampagne van Big Bang Beans de volgende cijfers:
- De campagne hangt in 50 steden
- Searches via Google: +22.000
- Doorklikpercentage: 30%
- Rechtstreekse bezoeken Bigbangbeans.nl: 10.000+ personen
- 77% van de zoekopdrachten zijn mobiel (smartphones 68%, tablets 9%)
- Bereik #BigBangBeans: 50.000+ personen, met hoogste piek tijdens de eerste twee campagnedagen
Bart de Vries, commercieel directeur van JCDecaux: 'Naast de bestaande onderzoeken naar de effectiviteit van buitenreclame, onderzoeken wij zelf continue wat het effect, het bereik en dus de kracht van buitenreclame is. De resultaten van de Big Bang Beans-campagne staven onze overtuiging dat buitenreclame een krachtig medium is voor campagnes: er is bij mijn weten geen enkel ander medium in staat om voor een onbekend, niet bestaand merk in zo'n korte tijd zo'n enorme bekendheid te realiseren.'
Volgens De Vries is dit effect mede te danken aan de toename van het mobiele zoekgedrag, vooral onder jongeren. 'Dankzij mobiel internet kunnen voorbijgangers op straat direct de interactie aangaan zodra een poster hun interesse wekt. Het juiste ontwerp en de juiste boodschap op de poster zelf is hierbij dus cruciaal. Big Bang Beans toont bijvoorbeeld aan dat het gebruik van humor daadwerkelijk beslissingen van consumenten kan beïnvloeden.'
De Big Bang Beans campagne loopt van 18 tot en met 25 februari. Parallel aan de buitenreclame-campagne is er een online advertentie-campagne actief via Google Adwords. Zoekt men via Google naar de vetverbrandende bonen, dan verschijnt direct een online advertentie.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- &.agency viert jubileum met nieuwe... 30-03-2023
- Sanex, Colgate, Sissy-Boy en... 30-03-2023
- Lemon maakt introductiecampagne... 30-03-2023
- Campagne benadrukt belang van keuze... 29-03-2023
- Zes nominaties SAN NKOTB 202229-03-2023
- Agu lanceert internationale... 28-03-2023
MarketingTribune Events
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day