INDIE Amsterdam maakt internationale awareness campagne voor collectief van daklozenkranten
- Bureaus
- 24 dec 2014 @ 09:20
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 24 dec 2014 @ 09:20
- Redactie Bureaus
Daklozen zijn onzichtbaar. De campagne “Welkom in onze wereld” moet daar verandering in brengen door daklozen een gezicht te geven De campagne wordt in verschillende landen gevoerd met als thema: “Welcome to our world”.
INDIE Amsterdam maakte de internationale awareness campagne, waar ook de INSP aan meedoet, met wereldwijd 135 aangesloten kranten op alle continenten. In Nederland is voor de billboards een partnership aangegaan met JCDecaux en verzorgde Glasnost geheel vrijwillig de PR.
Mensen zijn zich vaak niet bewust van het leven van een dakloze. Het is belangrijk om daklozen weer tastbaar en menselijk te maken. In Amsterdam worden daarom billboards geplaatst met daarop teksten als: “Niet eens een plek om te masturberen”.
Hans van Dalfsen, hoofdredacteur van de Z!-krant: 'Hiermee wordt sexualiteit aan daklozen gekoppeld. Dat lijkt alleen choquerend, maar het is vooral goed omdat het van daklozen weer mensen van vlees en bloed maakt. Daklozen hebben namelijk nergens privacy.'
Verder laat de campagne zien, met thermische inkt die alleen leesbaar is bij temperaturen onder 5 graden Celsius, dat slapen onder de sterren niet altijd romantisch is. Ook worden er “slaapplaatsen” in grote steden voorzien van teksten als: “Slapen als een ex-family man.”
De billboards zijn met de hand gemaakt met de hulp van studenten van verschillende reclame-academies. Internationaal zal dit ook zo worden uitgevoerd.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
- Bifi terug op TV met campagne... 16-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing