INDIE Amsterdam maakt internationale awareness campagne voor collectief van daklozenkranten
- Bureaus
- 24 dec 2014 @ 09:20
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 24 dec 2014 @ 09:20
- Redactie Bureaus
Daklozen zijn onzichtbaar. De campagne “Welkom in onze wereld” moet daar verandering in brengen door daklozen een gezicht te geven De campagne wordt in verschillende landen gevoerd met als thema: “Welcome to our world”.
INDIE Amsterdam maakte de internationale awareness campagne, waar ook de INSP aan meedoet, met wereldwijd 135 aangesloten kranten op alle continenten. In Nederland is voor de billboards een partnership aangegaan met JCDecaux en verzorgde Glasnost geheel vrijwillig de PR.
Mensen zijn zich vaak niet bewust van het leven van een dakloze. Het is belangrijk om daklozen weer tastbaar en menselijk te maken. In Amsterdam worden daarom billboards geplaatst met daarop teksten als: “Niet eens een plek om te masturberen”.
Hans van Dalfsen, hoofdredacteur van de Z!-krant: 'Hiermee wordt sexualiteit aan daklozen gekoppeld. Dat lijkt alleen choquerend, maar het is vooral goed omdat het van daklozen weer mensen van vlees en bloed maakt. Daklozen hebben namelijk nergens privacy.'
Verder laat de campagne zien, met thermische inkt die alleen leesbaar is bij temperaturen onder 5 graden Celsius, dat slapen onder de sterren niet altijd romantisch is. Ook worden er “slaapplaatsen” in grote steden voorzien van teksten als: “Slapen als een ex-family man.”
De billboards zijn met de hand gemaakt met de hulp van studenten van verschillende reclame-academies. Internationaal zal dit ook zo worden uitgevoerd.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe NIX18-campagne richt zich op ouders
Laatste Nieuws
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
- Overname Pinch vergroot Nederlandse... 08-07-2025
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers