Bakker Hillegom kiest Ogilvy & Mather Amsterdam voor transformatie van print naar e-commerce
- Bureaus
- 29 jul 2015 @ 00:01
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - WebwinkelE-commercePrintMarketing
- 29 jul 2015 @ 00:01
- Redactie Bureaus
Bakker Hillegom, het grootste tuinpostorderbedrijf van Europa, heeft reclamebureau Ogilvy & Mather Amsterdam ingeschakeld voor de transitie van printgedreven postorderbedrijf naar een innovatieve organisatie met een sterke focus op e-commerce. Bakker zet deze stap om het online bestellen van groenproducten voor de tuin voor een brede doelgroep toegankelijk te maken en wil hiermee ook de jongere consument bereiken.
Naast de ruime kennis van groen is de kracht van Bakker gebaseerd op een fijnmazig logistiek systeem dat volledig is toegesneden op het leveren van levende groene producten. Zij levert jaarlijks ruim vier miljoen bestellingen in 19 landen. Het bedrijf kon hierbij lange tijd terugvallen op zeer effectieve direct marketing op basis van print, met een sterke focus op promoties. Bakker realiseert 90% van zijn omzet nog steeds via de catalogus. Dat is een enorm percentage in een snel veranderende wereld die steeds meer op webshops leunt.
De transformatie wordt geleid door Paul Geraeds, voormalig marketingdirecteur van Center Parcs, die daar begin dit jaar vertrok om CEO van Bakker Hillegom te worden. 'We staan voor de uitdaging ons bedrijf een nieuwe wereld binnen te loodsen, waarin alles draait om de combinatie van e-commerce, ‘logistieke excellence’ en klantgerichtheid', vertelt Geraeds. 'Onze koers is helder, maar we zochten nog naar de juiste partner. De sterke focus op de business case en de presentatie van een overtuigend communicatieplatform gaf de doorslag om voor Ogilvy te kiezen.'
Bakker Hillegom heeft Ogilvy & Mather Amsterdam geselecteerd als full-service bureau. De herpositionering van het merk, de nieuwe customer engagement-strategie en de daaruit voortvloeiende campagnes en programma’s zijn het startpunt van de samenwerking.
'Met Bakker Hillegom versterkt Ogilvy & Mather haar klantenportfolio in de consumentenmarkt en e-commerce. Dit is een mooie uitdaging, waarbij brand en customer engagement hand in hand gaan', zegt Edgar Molenaars , CEO van Ogilvy & Mather Amsterdam.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Ogilvy
- Ogilvy & Mather Amsterdam
- webshop
- bureau
- e-commerce
- tuinpostorderbedrijf
- Bakker Hillegom
- transformatie
- reclamebureau
- Paul Geraeds
- innovatie
- klant
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Vier keer goud bij Esprix Awards 202515-05-2025
- Interne communicatie kan wel wat... 15-05-2025
- ASN Bank lanceert nieuwe merkstijl15-05-2025
- 'Een stukje van mij' van KPN en... 13-05-2025
- Mentos kiest HPB voor... 13-05-2025
- Campagne ‘Nee tegen vapen’ richt... 13-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management