KLM filmt Werelddeal-campagne met gewone iPhone
- Bureaus
- 30 dec 2015 @ 12:00
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesCommercialsMarketingContent
- 30 dec 2015 @ 12:00
- Redactie Bureaus
KLM start vandaag met zijn Werelddeal Weken. De vliegtuigmaatschappij heeft meer dan honderd bestemmingen waaronder New York, Rio de Janeiro, Genua en Valencia sterk in prijs verlaagd. Voor de reclamecampagne maakt KLM gebruik van een nieuw concept, met authentieke iPhone-beelden.
KLM biedt tijdens de Werelddeal Weken veel bestemmingen aan met wereldkorting, waaronder New York en Rio voor beide 499 euro. De boekingsperiode voor deze 'Werelddeals' is van 30 december 2015 tot 22 januari 2016. De speciale Package Deals-aanbiedingen lopen nog een week langer door.
KLM slaat met de reclamecampagne voor de nieuwe Werelddeal Weken een andere weg in. Vrijwel alle beelden die in de campagne gebruikt worden, zelfs in de tv-commercial, zijn gemaakt met een iPhone. De footage moet hierdoor ‘echt’ en ‘persoonlijk’ overkomen. Het lijkt net alsof de reizigers de beelden zelf gefilmd heeft met hun eigen smartphone.
Voor de online commercials gaat KLM onder andere gebruik maken van live-beelden vanuit New York, Los Angeles en Rio de Janeiro, zodat de kijker zich als het ware kan wanen op die locaties.
Harm Kreulen, directeur van KLM Nederland: 'Met de Werelddeal Weken bieden we onze klanten ons hele netwerk van bestemmingen tijdelijk tegen een scherp verlaagd tarief. Het resultaat is inspirerend en laat de klant vanuit een eigen perspectief kennismaken met de mooiste bestemmingen van KLM.'
DDB & Tribal Amsterdam is verantwoordelijk voor de campagne van de Werelddeal Weken en dus ook voor dit speciale productieproces.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Reckitt kiest WPP Media voor... 07-11-2025
- DA kiest Zuiver Group als nieuwe... 07-11-2025
- Rijksoverheid lanceert campagne Man,... 05-11-2025
- War Child toont veerkracht in nieuwe... 05-11-2025
- Makro brengt humor in... 05-11-2025
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La... 04-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

