KLM filmt Werelddeal-campagne met gewone iPhone
- Bureaus
- 30 dec 2015 @ 12:00
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesCommercialsMarketingContent
- 30 dec 2015 @ 12:00
- Redactie Bureaus
KLM start vandaag met zijn Werelddeal Weken. De vliegtuigmaatschappij heeft meer dan honderd bestemmingen waaronder New York, Rio de Janeiro, Genua en Valencia sterk in prijs verlaagd. Voor de reclamecampagne maakt KLM gebruik van een nieuw concept, met authentieke iPhone-beelden.
KLM biedt tijdens de Werelddeal Weken veel bestemmingen aan met wereldkorting, waaronder New York en Rio voor beide 499 euro. De boekingsperiode voor deze 'Werelddeals' is van 30 december 2015 tot 22 januari 2016. De speciale Package Deals-aanbiedingen lopen nog een week langer door.
KLM slaat met de reclamecampagne voor de nieuwe Werelddeal Weken een andere weg in. Vrijwel alle beelden die in de campagne gebruikt worden, zelfs in de tv-commercial, zijn gemaakt met een iPhone. De footage moet hierdoor ‘echt’ en ‘persoonlijk’ overkomen. Het lijkt net alsof de reizigers de beelden zelf gefilmd heeft met hun eigen smartphone.
Voor de online commercials gaat KLM onder andere gebruik maken van live-beelden vanuit New York, Los Angeles en Rio de Janeiro, zodat de kijker zich als het ware kan wanen op die locaties.
Harm Kreulen, directeur van KLM Nederland: 'Met de Werelddeal Weken bieden we onze klanten ons hele netwerk van bestemmingen tijdelijk tegen een scherp verlaagd tarief. Het resultaat is inspirerend en laat de klant vanuit een eigen perspectief kennismaken met de mooiste bestemmingen van KLM.'
DDB & Tribal Amsterdam is verantwoordelijk voor de campagne van de Werelddeal Weken en dus ook voor dit speciale productieproces.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Philips leert kinderen repareren met... 23-12-2025
- Fashion statement tegen Cobra-vuurwerk22-12-2025
- Nieuw agency of record voor Sweco19-12-2025
- Aanbesteding gemeente Almere... 19-12-2025
- FarmCamps speelt in op vakantiestress18-12-2025
- Campagne haalt stigma van... 18-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

