KesselsKramer promoot vrijheid-pin Comité 4 en 5 mei

KesselsKramer promoot vrijheid-pin Comité 4 en 5 mei
  • Bureaus
  • 4 mei 2018 @ 00:53
  • 22500 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • StorytellingCampagnesBrandingContent

Het Nationaal Comité 4 en 5 mei promoot dit jaar specifiek de vrijheid-pin. Dit opspeldbaar symbool van de vrijheid krijgt extra focus in nieuwe campagne van KesselsKramer.

In 2016 begon de samenwerking tussen het Nationaal Comité en KesselsKramer met een nieuwe huisstijl en de themacampagne ‘Geef Vrijheid Door’, waarin Nederland wordt opgeroepen om vrijheid te herdenken en te vieren. Deze campagne krijgt dit jaar een verdiepingsslag door de focus te leggen op het dragen van de vrijheid-pin.

De pin, die gebaseerd is op de gestileerde fakkel uit 1995 van kunstenaar Ton Giesbergen, kreeg hiervoor een kleine face-lift. De vrijheid-pin is te bestellen op de door Just ontworpen website Vrijheid.nl

Pinned content

Het dragen van de pin wordt online en in outdoor-uitingen gepromoot. De fotografie was in handen van Qiu Yang. Daarnaast is er content ontwikkeld door documentaire-maker Joep de Boer en komen de foto’s van Debra Barraud via de Facebook-pagina Humans of Amsterdam de komende dagen online. 

Bevrijdingsfestivals

Ook de 14 bevrijdingsfestivals die door het Nationaal Comité worden georganiseerd zijn voorzien van een nieuwe vormgeving, voor een moderner uiterlijk en een betere aansluiting op de massamediale campagne rondom vrijheid.

In komende jaren wordt het bestaande materiaal van de festivals langzaam vervangen en de nieuwe vormgeving overgenomen. Dit jaar zullen de eerste uitingen al zichtbaar zijn en dit zal zich langzaam uitbreiden.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken