McDonald's en Volkswagen veilen elektrische McDrive-auto

McDonald's en Volkswagen veilen elektrische McDrive-auto
  • Bureaus
  • 26 nov 2018 @ 09:35
  • 8709 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • KlantBrandingCampagnesActivatie

McDonald’s heeft een activatie uitgerold met een elektrische auto die speciaal is ontworpen voor de McDrive. TBWA\Neboko en Achtung McGarryBowen ontwikkelden hiervoor een video.

De volledig elektrische Volkswagen e- Golf McDrive Edition is uitgerust met heel bijzondere features voor de ultieme McDrive experience, zoals een innovatief Ambience Control System, een Electric Heating Compartment, Cupholder Cooling System en speciale, klikbare eettafeltjes waar de populaire producten van McDonald’s precies op maat in passen.

De speciaal voor deze actie ontworpen Volkswagen wordt geveild op het Ronald McDonald Kinderfonds Gala en de opbrengst van deze concept car zal ten goede komen aan het kinderfonds.

Twee opdrachtgevers, twee bureaus

Dit is een co-productie van Volkswagen en McDonald’s Nederland, in samenwerking met hun bureaus TBWA\Neboko en Achtung McGarryBowen.

Annemarie Swijtink, director Marketing, Communicatie en Consumer Insights van McDonald’s Nederland: 'We zijn ontzettend enthousiast dat we ’s werelds eerste én enige Volkswagen e- Golf McDrive editie hebben ontwikkeld. In Volkswagen hebben we de ideale partner gevonden om de perfecte concept car te ontwikkelen voor de ultieme McDrive experience. De e-Golf van Volkswagen past perfect vanwege zijn geliefde eigenschappen én hij is natuurlijk elektrisch, want elektrisch is de toekomst. Bij de ontwikkeling van deze unieke concept car hebben we gekeken hoe de ideale auto uitgerust zou zijn voor de ultieme McDrive experience. We kijken ontzettend uit naar het Ronald McDonald Kinderfonds Gala, waar de auto geveild gaat worden aan de ultieme McDrive fan. De opbrengst zal ten goede komen aan het Ronald McDonald Kinderfonds, waar we al ruim 30 jaar trotse 2 partner van zijn. Met de opbrengst zorgen we ervoor dat zoveel mogelijk families in de buurt van hun zieke kind kunnen overnachten.'

Food-interieur

Met het innovatieve Ambience Control System kun je de ideale mood creëren door het uitgebreide aanbod van muziek en sfeerverlichting. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen voor sfeergeluiden van het McDonald’s restaurant of juist rustige natuurgeluiden ervaren. Het Electric Heating Compartment houdt je McDonald’s favorieten heerlijk warm en het Cupholder Cooling System je drankjes perfect koud. Daarnaast zorgen de speciale, klikbare McDrive eettafeltjes voor optimaal eetcomfort, waar een burger, Franse Frietjes en fritessaus precies op maat in passen. Het interieur is gebaseerd op McDonald’s Wood&Stone concept, een van de gevoerde interieurconcepten dat in vele restaurants terugkomt. Het exterieur is in het iconische McDonald’s groen-geel.

Kinderfonds McDonald’s en Volkswagen hebben deze special-edition auto aangeboden aan het Ronald McDonald Kinderfonds, om als topkavel te veilen op het besloten Ronald McDonald Kinderfonds Gala. Daar zal de auto worden geveild aan de hoogste bieder en de opbrengst zal ten goede komen aan het Ronald McDonald Kinderfonds, waar McDonald’s al ruim 30 jaar trotse partner van is. Met de opbrengst zorgen we ervoor dat zieke kinderen en hun familie dicht bij elkaar kunnen zijn.

Het Ronald McDonald Kinderfonds zorgt dat zieke kinderen en hun familie dicht bij elkaar zijn. In twaalf Ronald McDonald Huizen logeren ouders en broertjes en zusjes op loopafstand van het ziekenhuis, in veertien Ronald McDonald Huiskamers kunnen families in huiselijke sfeer ontspannen en in drie (aangepaste) vakantiehuizen komen gezinnen met een zorgintensief kind op adem tijdens een welverdiende vakantie.

Het Ronald McDonald Kinderfonds krijgt geen subsidie en functioneert dankzij vrijwilligers, sponsors en donaties.

Credits

Opdrachtgever: McDonald’s Nederland, Ronald McDonald Kinderfonds en Volkswagen

Bureaus: TBWA\Neboko, Achtung McGarryBowen

Productie: Fast Forward en Goed Bezig Producties

PR-bureau: HKS Mediabureau: OMD



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken