Decathlon brengt ode aan proberen

Decathlon brengt ode aan proberen
  • Bureaus
  • 5 jan 2019 @ 18:24
  • 8540 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • CommercialsCampagnes

Decathlon lanceert een nieuwe campagne waarin een ode wordt gebracht aan het proberen van nieuwe sporten. Onder het motto 'Go Try', ontwikkeld door XXS Amsterdam, wordt iedereen uitgenodigd om 'iets nieuws te proberen'.

Het uitgangspunt van de 'Go Try'-campagne luidt: elke liefde voor sport begint met de eerste stap. Het moment dat je het nog niet kan, nog niet alles snapt en nog heel veel kan leren. Een moment zonder verplichtingen, nadenken, techniek, tactiek, uithoudingsvermogen of spierkracht. Gewoon het plezier van onbezonnen ergens aan beginnen.

Hiermee breekt het sportmerk met de conventies van de categorie, waar vaak over prestatie en topsport wordt gecommuniceerd. Want de formule van Decathlon is gestoeld op sport toegankelijk maken. Niet alleen voor de hardcore sporter of de professionele atleet, maar ook voor diegenen die de eerste stappen zetten in een sport. Dat doet het merk met betaalbare producten die je in de winkel kan testen, innovaties die sport versimpelen en zelfs een online platform waarop (gratis) sport aangeboden wordt. 

Daan Zijderveld, brand director van Decathlon Nederland: 'Als merk maken we al sinds de oprichting sport toegankelijker. Dat doen we vooral met goede en betaalbare producten voor ondertussen meer dan 65 sporten, maar dat zit ook in het dna van Decathlon. Om bijvoorbeeld niemand te onderbreken die een nieuwe sport probeert in onze winkel.'

Deze campagne is een logische samenvatting van de cultuur van het merk en de manifestatie van alle producten, diensten en initiatieven die Decathlon heeft om sport toegankelijk te maken. Het proberen van sport is de bestaansreden van het merk en Decathlon doet niets liever dan nog meer mensen uit te nodigen nog meer sporten te proberen.

Credits

Opdrachtgever: Decathlon
Bureau: XXS Amsterdam
Creatie: Barend Stegeman, Wessel Beumer, John de Vries
Creative Directie: John de Vries
Strategie: Michael Van den Brande
Account: Nigel Hassall
Producer: Josien de Heul
Design: Robert-Jan Hoesman
Animatie: Jeroen Feenstra
Productiemaatschappij: Since88
Regisseur: Rutger van Leeuwen
DOP: Douwe Hennink
Executive Producer: Daan Dagevos
1AD: Jurre Wieten
Camera-assistent: Justus Engelbracht
2nd Camera-assistent: Daan van Citters
Producer: Anne den Boer
Productie assistent: Isa Schouw
Editor: Jits Vlaar
Grading: Erik @ de Grot
Muziek: Vincent Paolo Corputty
Voice-over: Shamiro van der Geld
Soundmix: Jaap Wajer
Fotograaf: Rein Kooyman



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken