Mensch werkt voor Netherlands Commercial Court
- Bureaus
- 16 jan 2019 @ 11:08
- Link
- 
  
 Sjaak Hoogkamer
 redacteur
 MarketingTribune
- Klanten
- 16 jan 2019 @ 11:08
- Sjaak Hoogkamer
Creatief communicatiebureau Mensch uit Amsterdam werkte al enige tijd achter de schermen voor het Netherlands Commercial Court, maar NCC is nu officieel klant bij het bureau. Mensch is strategisch adviseur op het gebied van marketing en communicatie.
Managing partner Jack de Graaff van Mensch licht toe: ‘Recent heeft de Eerste Kamer ingestemd met wetgeving die Engelstalige rechtspraak mogelijk maakt in Nederland. Deze uitkomst is het sluitstuk in de oprichting van de Netherlands Commercial Court (NCC), een rechtbank gespecialiseerd in complexe internationale handelszaken.’
Vestigingsklimaat
Met de oprichting van de Netherlands Commercial Court komt de Rechtspraak tegemoet aan de roep van het internationaal opererende bedrijfsleven. Daar bestaat al langer de vraag om gespecialiseerde en Engelstalige overheidsrechtspraak. De NCC kent 2 kamers, 1 bij de rechtbank Amsterdam en 1 bij het gerechtshof Amsterdam. In deze gespecialiseerde kamers vindt internationale handelsrechtspraak in het Engels plaats. De Rechtspraak denkt dat de NCC bijdraagt aan het vestigingsklimaat en de economische ontwikkeling in Nederland.
Internationale scope
De Graaff: ‘Achter de schermen is Mensch al 2 jaar actief als adviseur. Het NCC is een prachtig initiatief, eervol om daar zo nauw bij betrokken te zijn. We zijn strategisch adviseur op marketing en communicatie. Denk aan positionering met een internationale scope. De concurrentie zit namelijk vooral in London, Dubai en Singapore. Samen brengen we de stakeholders in het bedrijfsleven in kaart, advocatuur en overheden. Op basis van deze adviezen zijn door Mensch vervolgens ook middelen ontwikkeld en geproduceerd zoals een film, website, brochuremateriaal, een stand voor internationale beurzen (o.a. Rome) en dergelijke. Super leuk om te doen. Echt wekelijks met rechters en raadsheren in overleg! Dat is weer eens wat anders.’
- 
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Jumbo blaast nieuwe ‘Prijzenstorm’-campagne af
- Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
Laatste Nieuws
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in... 31-10-2025
- DJI werft vakmensen met... 30-10-2025
- Elanco kiest Initiative voor... 30-10-2025
- 113 Zelfmoordpreventie start... 28-10-2025
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




