Bureau KRFL wordt Alchemy
- Bureaus
- 22 jul 2020 @ 15:59
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Strategie
- 22 jul 2020 @ 15:59
- Sjaak Hoogkamer
De afgelopen jaren heeft het Amsterdamse bureau KRFL (Khanna / Reidinga / Faralley / LeBon) zich steeds verder gespecialiseerd in het ontwikkelen van merken voor met name de internationale markt.
De specialisatie in merkontwikkeling en de natuurlijke transformatie vroegen naar eigen zeggen om een herpositionering en nieuwe naam voor het bureau.
De nieuwe naam Alchemy en de positionering als Lab verwijzen naar de manier waarop het bedrijf werkt. Ieder project begint met de ontleding van het merk tot de kern
Managing director Michel de Goede: ‘De nieuwe naam Alchemy en de positionering als Lab verwijzen naar de manier waarop het bedrijf werkt. Ieder project begint met de ontleding van het merk tot de kern. Alle elementen zoals fundament, strategie, indentiteit, product en communicatie worden bekeken en waar nodig veranderd of aangescherpt. De herstructurering leidt tot een vernieuwd waardevol fundament waarop merk, producten, services en communicatie succesvol kunnen groeien.’
Positionering
Het is een ontwikkeling die al twee jaar geleden is ingezet volgens De Goede. ‘Nu heeft een en ander met Alchemy een definitieve vorm gekregen. We hebben ons ontwikkeld tot een sterk creatief/strategisch partner waardoor we al in een heel vroeg stadium betrokken worden bij het ontstaan van niet alleen nieuwe merken, maar ook bij de invulling van de diensten of producten die dat merk aanbiedt. Onze nieuwe positionering en naam sluiten hier nu bij aan.’
Volkswagen
De afgelopen jaren is het team achter Alchemy nauw betrokken geweest bij de transformatie waarin de Volkswagen Groep zich momenteel bevindt. De samenwerking op creatief en strategisch gebied met startups binnen de VW groep heeft geleid tot verschillende nieuwe merken en proposities. ‘Het is ongelofelijk inspirerend om onderdeel te zijn van de revolutie die op dit moment aan de gang is op het gebied van mobiliteit,’ zegt ECD Hesling Reidinga. ‘De switch van fossiel naar elektrisch is daar maar een klein onderdeel van. Inzichten en mogelijkheden die ontstaan door data en technologie zijn de sleutel naar een compleet nieuw antwoord op de mobiliteitsbehoefte.’
Naast de buitenlandse markt wil Alchemy zich meer laten zien op de Nederlandse markt. Op dit moment wordt er gewerkt voor de Gemeente Amsterdam en is Alchemy bezig met de herpositionering en rebrand voor Student Experience, een snel groeiend huisvestingsconcept voor studenten met daarbij behorende faciliteiten en services.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing