Aantal Effie-inzendingen stijgt naar 50
- Bureaus
- 10 sep 2020 @ 10:13
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 10 sep 2020 @ 10:13
- Peter van Woensel Kooy
De organisatie van de Effie Awards heeft in 2020 maar liefst 50 inzendingen ontvangen. Dat zijn er zestien meer dan vorig jaar. De categorie ‘Maatschappelijke Impact’ heeft met 18 cases de meeste inzendingen. ‘Gedrag Kort’ telt 17 inzendingen, de categorie ‘Gedrag Lang’ telt 10 cases en ‘Merk’ 5.
De 'hybride' uitreiking van de Effie Awards vindt 17 november 2020 plaats tijdens het 24Festival, dat het Concertgebouw nu verruilt voor het Theater Amsterdam. Mary Hoogerbrugge, van consultancy De Positioneerders en voorzitter Effie Stuurgroep noemt de goede en extra digitale mogelijkheden op de nieuwe locatie als een van de redenen voor de verhuizing. Zo kun je desgewenst straks ook thuis meekijken, terwijl de enorme podiumschermen een extra dimensie voor het selecte gezelschap in de zaal kunnen toevoegen. Gedacht wordt aan een beperkt aantal 'live' gasten per case, zodat alles volgens de anderhalve meter regels kan verlopen. Meer info volgt.
Goed onderbouwd
De vakjury’s voor elke Effie-categorie zijn intussen gestart met het beoordelen van de 50 inzendingen. De hoofdjury onder leiding van Alfred Levi komt aansluitend bij elkaar. Mary Hoogerbrugge kijkt uit naar de insights die de ingezonden cases dit jaar geven over effectiviteit onder deze bijzondere omstandigheden. 'We realiseren ons dat het juist nu een uitdaging is om een goed onderbouwde case te schrijven.'
(PvWK)
Mary Hoogerbrugge, voorzitter Effie Stuurgroep
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- case
- Alfred Levi
- inzendingen
- 24Festival
- schrijven
- cases
- Effie-categorie
- ingezonden
- hoofdjury
- beoordelen
- BVA
- VEA
- 50
- realiseren
- elkaar
- effectiviteit
- Mary Hoogerbrugge
- merk
- Theater Amsterdam
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [onderzoek] Bijna helft van Nederlanders wil AI-content...
Laatste Nieuws
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation