Aantal Effie-inzendingen stijgt naar 50

Aantal Effie-inzendingen stijgt naar 50
  • Bureaus
  • 10 sep 2020 @ 10:13
  • 14524 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

De organisatie van de Effie Awards heeft in 2020 maar liefst 50 inzendingen ontvangen. Dat zijn er zestien meer dan vorig jaar. De categorie ‘Maatschappelijke Impact’ heeft met 18 cases de meeste inzendingen. ‘Gedrag Kort’ telt 17 inzendingen, de categorie ‘Gedrag Lang’ telt 10 cases en ‘Merk’ 5.

De 'hybride' uitreiking van de Effie Awards vindt 17 november 2020 plaats tijdens het 24Festival, dat het Concertgebouw nu verruilt voor het Theater Amsterdam. Mary Hoogerbrugge, van consultancy De Positioneerders en voorzitter Effie Stuurgroep noemt de goede en extra digitale mogelijkheden op de nieuwe locatie als een van de redenen voor de verhuizing. Zo kun je desgewenst straks ook thuis meekijken, terwijl de enorme podiumschermen een extra dimensie voor het selecte gezelschap in de zaal kunnen toevoegen. Gedacht wordt aan een beperkt aantal 'live' gasten per case, zodat alles volgens de anderhalve meter regels kan verlopen. Meer info volgt.

Goed onderbouwd
De vakjury’s voor elke Effie-categorie zijn intussen gestart met het beoordelen van de 50 inzendingen. De hoofdjury onder leiding van Alfred Levi komt aansluitend bij elkaar. Mary Hoogerbrugge kijkt uit naar de insights die de ingezonden cases dit jaar geven over effectiviteit onder deze bijzondere omstandigheden. 'We realiseren ons dat het juist nu een uitdaging is om een goed onderbouwde case te schrijven.'
(PvWK)


Mary Hoogerbrugge, voorzitter Effie Stuurgroep

 

 

 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken