Jumbo introduceert 'Kletspakketten' in week tegen eenzaamheid

Jumbo introduceert 'Kletspakketten' in week tegen eenzaamheid
  • Bureaus
  • 30 sep 2020 @ 15:49
  • 12414 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingWinkelen

Jumbo komt in de Week tegen Eenzaamheid met speciale 'Kletspakketten'. Het gaat om verse maaltijdpakketten, inclusief een ‘van mij voor jou’ weggeefdoosje en wenskaartje.

Hiermee wil Jumbo - als aanjager van de Nationale Coalitie tegen Eenzaamheid - haar klanten inspireren om iets lekkers te koken én te delen met iemand die wel een kletspraatje kan gebruiken. De Kletspakketten volgen op eerdere winkelinitiatieven zoals de Kletskassa en de Kletshoek. Jumbo laat hiermee zien dat ze de strijd tegen eenzaamheid serieus neemt. 

Saamhorigheid
Met de introductie van speciale Kletspakketten helpt Jumbo haar klanten op weg om op een laagdrempelige manier een bijdrage te leveren aan het tegengaan van eenzaamheid. Colette Cloosterman – van Eerd, CCO van Jumbo Supermarkten en aanjager van de Nationale Coalitie tegen Eenzaamheid: 'Aan het begin van de coronacrisis zag je een enorme saamhorigheid ontstaan. Het is belangrijk om dat gevoel vast te houden. Soms weten mensen niet zo goed wat ze kunnen doen voor een ander of wat ze moeten zeggen. Een zelfgemaakte maaltijd die je langsbrengt is een mooie aanleiding voor een praatje. Met een simpel gebaar kun je zo aangeven dat de ander ertoe doet. We hopen erop dat het Kletspakket klanten inspireert om vaker te koken of te bakken voor een ander en zo met elkaar in contact te blijven.'

Omkijken naar elkaar
Eerder introduceerde Jumbo zogenoemde Kletskassa’s en Kletshoeken in haar winkels. Colette Cloosterman – van Eerd ziet een duidelijke meerwaarde in deze plekken waar klanten terecht kunnen voor een kletspraatje aan de kassa of bij een kopje koffie: 'Eenzaamheid is aan de orde van de dag en daarom hebben we hier niet uitsluitend in de Week tegen Eenzaamheid aandacht voor. Onze winkels zijn voor veel mensen een belangrijke ontmoetingsplek. Bij Jumbo willen we meer zijn dan alleen een plek waar je boodschappen doet en daarom maken we graag tijd voor een extra contactmoment. Komende tijd gaan we winkels helpen om lokale initiatieven te ontplooien. Onder meer door winkels meer houvast te geven hoe eenzaamheid te signaleren en hiermee om te gaan middels een handboek. Ook helpen we onze winkels om in contact te komen met lokale coalities tegen eenzaamheid in de eigen gemeente. We realiseren ons ook dat het lastig is om nu samen te komen op één plek. Het is mooi om te zien hoe onze winkels daarmee omgaan. Bijvoorbeeld door bloemen of appeltaarten af te leveren bij verzorgingstehuizen met een persoonlijk noot of een boodschappenhulp voor ouderen.'

Eén tegen eenzaamheid
Jumbo is lid van de Nationale Coalitie tegen Eenzaamheid, waarin bedrijven, maatschappelijke organisaties en overheidsinstellingen samenwerken om eenzaamheid onder ouderen te doorbreken. De Week tegen Eenzaamheid is een initiatief van deze organisatie. Fred Beekers, kwartiermaker van de Nationale Coalitie tegen Eenzaamheid, juicht de introductie van de Jumbo Kletspakketten van harte toe: 'Juist nu het voor de supermarktketen lastiger is om in de winkels activiteiten te organiseren, vinden we het mooi om te zien hoe Jumbo haar klanten betrekt bij de strijd tegen eenzaamheid. Dit zou wel eens een sneeuwbaleffect met mooie nieuwe contacten kunnen opleveren.'

Drie varianten
De Kletspakketten zijn vanaf 30 september verkrijgbaar, zolang de voorraad strekt, in alle Jumbo winkels. Ze zijn beschikbaar in de varianten Groentesoep (€ 4), Hete Bliksem (€ 5) en Appeltaart (€ 5) met een ‘van mij voor jou’ weggeefdoosje en wenskaartje. De weggeefdoosjes en cadeauverpakkingen van de ‘van mij voor jou’ lijn zijn ook per stuk verkrijgbaar voor 1 euro. Meer info is te vinden op Jumbo.com/kokenvoorelkaar.
(PvWK)


Over Jumbo Supermarkten:
'Jumbo is een Brabants familiebedrijf met een rijke ondernemershistorie en is actief in Nederland en België. Jumbo telt momenteel zo'n 670 supermarkten, waaronder acht Foodmarkten, en een succesvolle online bestel- en bezorgservice via Jumbo.com. Tevens voert het concern het gemakswinkelconcept Jumbo City, waarin elementen van de reguliere Jumbo winkel, Foodmarkt én van restaurantketen La Place worden gecombineerd. Zo wil Jumbo lekker en gezond eten makkelijk bereikbaar maken voor iedereen. In alle winkels én online wordt de unieke Jumbo formule gevoerd (beste service + grootste assortiment x laagste prijs) en kunnen klanten vertrouwen op de 7 Zekerheden. Door de klant altijd centraal te zetten, is Jumbo één van de best gewaardeerde supermarktketens. Niet voor niets is Jumbo al zestien keer door GfK uitgeroepen tot Beste Supermarkt van Nederland. In 2009 nam Jumbo de supermarktketen Super de Boer over en in 2012 volgde het nog grotere C1000. Begin 2016 heeft Jumbo de foodserviceformule La Place overgenomen. In 2018 volgde de overname van een deel van Emte en in 2019 nam Jumbo de regionale supermarktketen Agrimarkt over. Zo groeide Jumbo van regionale supermarktketen uit tot een leidende omnichannel retailer in Nederland. Eind 2019 opende het concern haar eerste winkel in België. Voor meer informatie zie www.jumbo.com.'

(bron: Jumbo)



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken