Funda kiest voor XXS

Funda kiest voor XXS
  • Bureaus
  • 15 apr 2021 @ 08:19
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Klanten

Huizenwebsite Funda heeft voor XXS gekozen om zijn merkstrategie en -campagnes voor zowel de B2B- als B2C-markt te ontwikkelen. Aan deze keuze ging een pitch vooraf. Het eerste werk van de hand van XXS wordt deze zomer verwacht.

De huizenmarktplaats, met naar eigen zeggen 78 miljoen bezoekers per maand, spreekt de ambitie uit om uit te groeien tot 'een breder platform'. In het komende jaar moeten er meer functionaliteiten en content worden toegevoegd die makelaars en consumenten beter faciliteert in het koop- en verkoopproces. Met de uitbreiding van zijn dienstverlening is Funda toe aan een vernieuwde merkstrategie, en XXS moet daarin ondersteunen.

Een beetje wereldberoemd

Quintin Schevernels, CEO van Funda, zegt: 'Ondanks dat Funda in Nederland een beetje wereldberoemd is, voelden we de urgentie om vanuit onze nieuwe strategie ook onze positionering naar zowel consumenten als makelaar serieus tegen het licht te houden en te vernieuwen. XXS heeft ons in hun pitch kunnen overtuigen daar de geschikte partner voor te zijn.'

Piet Hein Smit, oprichter van XXS, vult aan: 'We vinden het een grote eer om voor Funda te mogen werken. Het bekendste woningplatform is in de afgelopen twintig jaar onlosmakelijk onderdeel van ons leven geworden. Op basis van de pitch hebben we met het voltallige Funda-team een vliegende start kunnen maken, en dat belooft veel goeds voor de toekomstige samenwerking.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken