KPN: de leeuw is los
- Bureaus
- 17 mei 2021 @ 09:50
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - VoetbalCampagnes
- 17 mei 2021 @ 09:50
- Lucas Boon
KPN, sponsor van de KNVB, laat in zijn nieuwe EK-campagne zien hoe de Oranjekoorts zich 'door heel Nederland verspreidt'. De campagne is ontwikkeld door creatief bureau DentsuAchtung.
In de online videocampagne staat 'de verbinding' (via WhatsApp, social media) tussen de spelers van het Nederlands Elftal (De Jong, De Ligt, Berghuis, Bergwijn) en de Oranjefans centraal. De pay-off luidt: als we het samen beleven, kunnen we niet meer verliezen. ‘De leeuw is los’, aldus Frenkie de Jong in de campagne.
Gerben van der Zwaard, strateeg bij DentsuAchtung, zegt: 'In een periode waarin 'samen beleven' een bijzonderheid is geworden kijkt heel Nederland reikhalzend uit naar het vooruitzicht van het EK en de saamhorigheid die daarbij hoort.'
VAR-moment
Ook staan 'EK Kadootjes' in de campagne centraal. 'Deze kadootjes bestaan uit een reeks online video's speciaal voor de Oranjespelers van de toekomst, waarbij jonge voetballertjes training via digitale clinics krijgen, gegeven door officiële KNVB-trainers. Ook koppelen we een winactie aan elk VAR-moment tijdens een wedstrijd van het Nederlands Elftal. Iedere keer dat het VAR-teken door de scheidsrechter wordt uitgebeeld, maken onze klanten via social media kans op een gratis televisie’, aldus Floris Reuvers, marketing communication advisor bij KPN.
Bekijk ‘m hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Auping lanceert campagne rond ultiem slaapcomfort
- Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen...
- Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch voor Makro
Laatste Nieuws
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes

