KPN: de leeuw is los

KPN: de leeuw is los
  • Bureaus
  • 17 mei 2021 @ 09:50
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • VoetbalCampagnes

KPN, sponsor van de KNVB, laat in zijn nieuwe EK-campagne zien hoe de Oranjekoorts zich 'door heel Nederland verspreidt'. De campagne is ontwikkeld door creatief bureau DentsuAchtung.

In de online videocampagne staat 'de verbinding' (via WhatsApp, social media) tussen de spelers van het Nederlands Elftal (De Jong, De Ligt, Berghuis, Bergwijn) en de Oranjefans centraal. De pay-off luidt: als we het samen beleven, kunnen we niet meer verliezen. ‘De leeuw is los’, aldus Frenkie de Jong in de campagne.

Gerben van der Zwaard, strateeg bij DentsuAchtung, zegt: 'In een periode waarin 'samen beleven' een bijzonderheid is geworden kijkt heel Nederland reikhalzend uit naar het vooruitzicht van het EK en de saamhorigheid die daarbij hoort.'

VAR-moment

Ook staan 'EK Kadootjes' in de campagne centraal. 'Deze kadootjes bestaan uit een reeks online video's speciaal voor de Oranjespelers van de toekomst, waarbij jonge voetballertjes training via digitale clinics krijgen, gegeven door officiële KNVB-trainers. Ook koppelen we een winactie aan elk VAR-moment tijdens een wedstrijd van het Nederlands Elftal. Iedere keer dat het VAR-teken door de scheidsrechter wordt uitgebeeld, maken onze klanten via social media kans op een gratis televisie’, aldus Floris Reuvers, marketing communication advisor bij KPN.

Bekijk ‘m hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken