KPN: de leeuw is los
- Bureaus
- 17 mei 2021 @ 09:50
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - VoetbalCampagnes
- 17 mei 2021 @ 09:50
- Lucas Boon
KPN, sponsor van de KNVB, laat in zijn nieuwe EK-campagne zien hoe de Oranjekoorts zich 'door heel Nederland verspreidt'. De campagne is ontwikkeld door creatief bureau DentsuAchtung.
In de online videocampagne staat 'de verbinding' (via WhatsApp, social media) tussen de spelers van het Nederlands Elftal (De Jong, De Ligt, Berghuis, Bergwijn) en de Oranjefans centraal. De pay-off luidt: als we het samen beleven, kunnen we niet meer verliezen. ‘De leeuw is los’, aldus Frenkie de Jong in de campagne.
Gerben van der Zwaard, strateeg bij DentsuAchtung, zegt: 'In een periode waarin 'samen beleven' een bijzonderheid is geworden kijkt heel Nederland reikhalzend uit naar het vooruitzicht van het EK en de saamhorigheid die daarbij hoort.'
VAR-moment
Ook staan 'EK Kadootjes' in de campagne centraal. 'Deze kadootjes bestaan uit een reeks online video's speciaal voor de Oranjespelers van de toekomst, waarbij jonge voetballertjes training via digitale clinics krijgen, gegeven door officiële KNVB-trainers. Ook koppelen we een winactie aan elk VAR-moment tijdens een wedstrijd van het Nederlands Elftal. Iedere keer dat het VAR-teken door de scheidsrechter wordt uitgebeeld, maken onze klanten via social media kans op een gratis televisie’, aldus Floris Reuvers, marketing communication advisor bij KPN.
Bekijk ‘m hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing