KPN: de leeuw is los
- Bureaus
- 17 mei 2021 @ 09:50
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - VoetbalCampagnes
- 17 mei 2021 @ 09:50
- Lucas Boon
KPN, sponsor van de KNVB, laat in zijn nieuwe EK-campagne zien hoe de Oranjekoorts zich 'door heel Nederland verspreidt'. De campagne is ontwikkeld door creatief bureau DentsuAchtung.
In de online videocampagne staat 'de verbinding' (via WhatsApp, social media) tussen de spelers van het Nederlands Elftal (De Jong, De Ligt, Berghuis, Bergwijn) en de Oranjefans centraal. De pay-off luidt: als we het samen beleven, kunnen we niet meer verliezen. ‘De leeuw is los’, aldus Frenkie de Jong in de campagne.
Gerben van der Zwaard, strateeg bij DentsuAchtung, zegt: 'In een periode waarin 'samen beleven' een bijzonderheid is geworden kijkt heel Nederland reikhalzend uit naar het vooruitzicht van het EK en de saamhorigheid die daarbij hoort.'
VAR-moment
Ook staan 'EK Kadootjes' in de campagne centraal. 'Deze kadootjes bestaan uit een reeks online video's speciaal voor de Oranjespelers van de toekomst, waarbij jonge voetballertjes training via digitale clinics krijgen, gegeven door officiële KNVB-trainers. Ook koppelen we een winactie aan elk VAR-moment tijdens een wedstrijd van het Nederlands Elftal. Iedere keer dat het VAR-teken door de scheidsrechter wordt uitgebeeld, maken onze klanten via social media kans op een gratis televisie’, aldus Floris Reuvers, marketing communication advisor bij KPN.
Bekijk ‘m hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Pitchen tussen wolken en zand met Matt Sleeps, RA*W laat...
- 'Mannen - Praat' maakt kwetsbaarheid tussen kerels bespreekbaar
- Nieuwe Defensiecampagne richt zich op vrouwen
- Nierstichting gooit het roer om met activistische koers en...
- Allianz Direct stunt met bold campagne voor Gen Z
- Natwerk kiest Dawn als nieuw reclamebureau
Laatste Nieuws
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh... 23-06-2025
- Campagne Specsavers onderstreept... 23-06-2025
- Goudwisselkantoor zet goud om in geluk23-06-2025
- Koelkast met ijsbaden centraal in... 23-06-2025
- Hersenstichting maakt impact van... 23-06-2025
- Kemari kiest koers: creativiteit met... 21-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation