KPN: de leeuw is los
- Bureaus
- 17 mei 2021 @ 09:50
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - VoetbalCampagnes
- 17 mei 2021 @ 09:50
- Lucas Boon
KPN, sponsor van de KNVB, laat in zijn nieuwe EK-campagne zien hoe de Oranjekoorts zich 'door heel Nederland verspreidt'. De campagne is ontwikkeld door creatief bureau DentsuAchtung.
In de online videocampagne staat 'de verbinding' (via WhatsApp, social media) tussen de spelers van het Nederlands Elftal (De Jong, De Ligt, Berghuis, Bergwijn) en de Oranjefans centraal. De pay-off luidt: als we het samen beleven, kunnen we niet meer verliezen. ‘De leeuw is los’, aldus Frenkie de Jong in de campagne.
Gerben van der Zwaard, strateeg bij DentsuAchtung, zegt: 'In een periode waarin 'samen beleven' een bijzonderheid is geworden kijkt heel Nederland reikhalzend uit naar het vooruitzicht van het EK en de saamhorigheid die daarbij hoort.'
VAR-moment
Ook staan 'EK Kadootjes' in de campagne centraal. 'Deze kadootjes bestaan uit een reeks online video's speciaal voor de Oranjespelers van de toekomst, waarbij jonge voetballertjes training via digitale clinics krijgen, gegeven door officiële KNVB-trainers. Ook koppelen we een winactie aan elk VAR-moment tijdens een wedstrijd van het Nederlands Elftal. Iedere keer dat het VAR-teken door de scheidsrechter wordt uitgebeeld, maken onze klanten via social media kans op een gratis televisie’, aldus Floris Reuvers, marketing communication advisor bij KPN.
Bekijk ‘m hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers