Lebara lanceert nieuwe campagne Doen!

Lebara lanceert nieuwe campagne Doen!
  • Bureaus
  • 22 jun 2021 @ 13:44
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Commercials

Mobiele provider Lebara start een nieuwe campagne met de naam ‘Doen!’. De campagne is van de hand van creatief bureau Natwerk.

De eerste commercial uit deze reeks beleefde op 21 juni zijn première. In de nieuwe commercials maakt het publiek kennis met life hacker Peter. Hij leidt een slim leven, regelt altijd de beste deals en vindt overal de voordelen van. Om dit te onderstrepen zit Peter in een zelfgemaakte zandstoel (zie foto artikel) en dus niet op de strandstoelen daarachter die gehuurd moet worden.

Doen! is het vervolg op de eerdere ‘niet te stoppen’ campagne van Lebara die zich vooral focuste op een jonge doelgroep die vrij wil zijn. Na het succes van deze campagnes gaat Lebara door met het aanspreken van een bredere doelgroep waarbij de focus als altijd op voordeel en vrijheid ligt. Gekoppeld aan de commercials wordt de campagne ook uitgerold op social, out-of-home, radio en online.

Eelco Gijze, Marketing & Sales Director van Lebara: ‘Met onze nieuwe campagne ‘Doen!’ hebben we iets neergezet met hetzelfde gevoel voor aanpakken dat al sinds de oprichting kenmerkend is voor Lebara. Voordeel en vrijheid, voor iedereen die daarvoor open staat. Met een duidelijke call to action: Doen!’

Thijs van der Lee, creative lead bij Natwerk kon zich vinden in de boodschap van Lebara. ‘Het voordeel en de voorwaarden van Lebara zijn zo aantrekkelijk, dat het merk geen vage metaforen of ingewikkelde storylines nodig heeft. Met Doen! vertellen we in heldere taal, die de doelgroep begrijpt, waar Lebara voor staat en wat het product voor je doet. Duidelijk en opvallend. Met de nieuwe propositie hebben we het merk nog sterker neergezet en de brand assets daarbij aangescherpt.’

De eerste reclame uit de reeks is hier te zien.

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken