180 Amsterdam ontwikkelt wereldwijde campagne DHL
- Bureaus
- 8 jul 2021 @ 16:16
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 8 jul 2021 @ 16:16
- Sjaak Hoogkamer
DHL start een nieuwe global campagne met als thema Keep up with the clicks waarin het verhaal wordt verteld van de relatief korte geschiedenis van e-commerce. Centraal staat de menselijkheid van de branche, in een wereld die afhankelijker dan ooit is van e-commerce.
In samenwerking met regisseur Martin Krejci creëerde 180 Amsterdam een tv-commercial met een voice over van acteur Tom Hollander.
In de TVC neemt Hollander de kijker mee van de allereerste online order midden jaren negentig naar de flexibele mobiele aankopen van vandaag de dag. ‘Keep up with the clicks’ staat volgens het bureau voor de enorme groei die e-tailers over de hele wereld hebben doorgemaakt: van corporates tot kleine creatieve bedrijven en van de Noordpool tot India, wereldwijd was het voor E-tailers een uitdaging om de snelle groei van online orders bij te benen.
John Messum, Creative Director bij 180 Amsterdam: ‘Terwijl de voice over rijmend, bijna fabelachtig vertelt over de deze groei en de veranderende eisen van de consument, zien we hoe al deze ondernemingen kunnen bouwen op DHL als partner in een roerige tijd vol uitdagingen, maar zeker ook vol kansen en nieuwe mogelijkheden.’
Messum zegt vooral de menselijkheid in de branche een centrale plek te willen geven: ‘DHL staat al sinds het begin in het middelpunt van de e-commerce. Zij vereenvoudigen de complexe logistiek van online shops voor hun klanten. 'E-Commerce just clicks', als alles voor zowel de verkoper als de koper soepel verloopt. Dit eenvoudige idee vormde de inspiratie voor de campagne, die een korte geschiedenis van de wereldwijde e-commerce belicht en laat zien hoe DHL ondernemers overal ter wereld helpt to 'Keep up with the Clicks’.’
De campagne bestaat uit o.a. een 60-seconden commercial, print, OOH, digital banners en social media assets.
Credits
Creatie: Amsterdam 180
Regie: Martin Krejci
Voice-over: Tom Hollander
VFX/Post-Production: Black Kite
Edit: Marshall Street Editors
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt blaast iconische pay-off nieuw leven in
- Hornbach start najaarscampagne 'Geen project zonder tegenslag'
- 'Dan is er Menzis' verbeeldt nieuwe missie: kiezen voor de mens
- Voedingscentrum gaat ‘eetdrammen’ tegen
- Gouden Zaag 2025; kandidaten gezocht
- Nationale Opera & Ballet lanceert ‘Ervaar Grootser’
Laatste Nieuws
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij... 16-10-2025
- Sofi: social-first bureau voor... 15-10-2025
- ‘Samen’ krijgt nieuwe lading tijdens... 14-10-2025
- Initiative en Yune winnen... 14-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes