180 Amsterdam ontwikkelt wereldwijde campagne DHL
- Bureaus
- 8 jul 2021 @ 16:16
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 8 jul 2021 @ 16:16
- Sjaak Hoogkamer
DHL start een nieuwe global campagne met als thema Keep up with the clicks waarin het verhaal wordt verteld van de relatief korte geschiedenis van e-commerce. Centraal staat de menselijkheid van de branche, in een wereld die afhankelijker dan ooit is van e-commerce.
In samenwerking met regisseur Martin Krejci creëerde 180 Amsterdam een tv-commercial met een voice over van acteur Tom Hollander.
In de TVC neemt Hollander de kijker mee van de allereerste online order midden jaren negentig naar de flexibele mobiele aankopen van vandaag de dag. ‘Keep up with the clicks’ staat volgens het bureau voor de enorme groei die e-tailers over de hele wereld hebben doorgemaakt: van corporates tot kleine creatieve bedrijven en van de Noordpool tot India, wereldwijd was het voor E-tailers een uitdaging om de snelle groei van online orders bij te benen.
John Messum, Creative Director bij 180 Amsterdam: ‘Terwijl de voice over rijmend, bijna fabelachtig vertelt over de deze groei en de veranderende eisen van de consument, zien we hoe al deze ondernemingen kunnen bouwen op DHL als partner in een roerige tijd vol uitdagingen, maar zeker ook vol kansen en nieuwe mogelijkheden.’
Messum zegt vooral de menselijkheid in de branche een centrale plek te willen geven: ‘DHL staat al sinds het begin in het middelpunt van de e-commerce. Zij vereenvoudigen de complexe logistiek van online shops voor hun klanten. 'E-Commerce just clicks', als alles voor zowel de verkoper als de koper soepel verloopt. Dit eenvoudige idee vormde de inspiratie voor de campagne, die een korte geschiedenis van de wereldwijde e-commerce belicht en laat zien hoe DHL ondernemers overal ter wereld helpt to 'Keep up with the Clicks’.’
De campagne bestaat uit o.a. een 60-seconden commercial, print, OOH, digital banners en social media assets.
Credits
Creatie: Amsterdam 180
Regie: Martin Krejci
Voice-over: Tom Hollander
VFX/Post-Production: Black Kite
Edit: Marshall Street Editors
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers