180 Amsterdam ontwikkelt wereldwijde campagne DHL

180 Amsterdam ontwikkelt wereldwijde campagne DHL
  • Bureaus
  • 8 jul 2021 @ 16:16
  • 17291 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Campagnes

DHL start een nieuwe global campagne met als thema Keep up with the clicks waarin het verhaal wordt verteld van de relatief korte geschiedenis van e-commerce. Centraal staat de menselijkheid van de branche, in een wereld die afhankelijker dan ooit is van e-commerce.

In samenwerking met regisseur Martin Krejci creëerde 180 Amsterdam een tv-commercial met een voice over van acteur Tom Hollander.

In de TVC neemt Hollander de kijker mee van de allereerste online order midden jaren negentig naar de flexibele mobiele aankopen van vandaag de dag. ‘Keep up with the clicks’ staat volgens het bureau voor de enorme groei die e-tailers over de hele wereld hebben doorgemaakt: van corporates tot kleine creatieve bedrijven en van de Noordpool tot India, wereldwijd was het voor E-tailers een uitdaging om de snelle groei van online orders bij te benen.

John Messum, Creative Director bij 180 Amsterdam: ‘Terwijl de voice over rijmend, bijna fabelachtig vertelt over de deze groei en de veranderende eisen van de consument, zien we hoe al deze ondernemingen kunnen bouwen op DHL als partner in een roerige tijd vol uitdagingen, maar zeker ook vol kansen en nieuwe mogelijkheden.’

Messum zegt vooral de menselijkheid in de branche een centrale plek te willen geven: ‘DHL staat al sinds het begin in het middelpunt van de e-commerce. Zij vereenvoudigen de complexe logistiek van online shops voor hun klanten. 'E-Commerce just clicks', als alles voor zowel de verkoper als de koper soepel verloopt. Dit eenvoudige idee vormde de inspiratie voor de campagne, die een korte geschiedenis van de wereldwijde e-commerce belicht en laat zien hoe DHL ondernemers overal ter wereld helpt to 'Keep up with the Clicks’.’

De campagne bestaat uit o.a. een 60-seconden commercial, print, OOH, digital banners en social media assets.

Credits

Creatie:          Amsterdam 180

Regie:                    Martin Krejci

Voice-over:             Tom Hollander

VFX/Post-Production:      Black Kite

Edit:                       Marshall Street Editors

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken