Van Gogh Museum lanceert nieuwe merkcampagne
- Bureaus
- 21 sep 2021 @ 11:20
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingCreatie
- 21 sep 2021 @ 11:20
- Peter van Woensel Kooy
Het Van Gogh Museum lanceert een nieuwe merkcampagne in samenwerking met strategisch bureau Café Society en cultural creative agency New Amsterdam.
Met de campagne 'Zie Van Gogh' hoopt het museum een nieuwe generatie museumbezoekers te bereiken en alle bezoekers uit te nodigen om, vanuit hun eigen perspectief, het leven en werk van Vincent van Gogh en zijn tijdgenoten te zien en te ervaren.
Van kijken naar zien
De merkcampagne daagt een nieuwe generatie museumbezoekers en al bestaande cultuurliefhebbers in Nederland en daarbuiten uit om Van Gogh en zijn schilderijen echt te zien, in plaats van vluchtig te kijken. Ken je Van Goghs Zonnebloemen of Amandelbloesem van een plaatje in een boek of heb je de tijd genomen om stil te staan bij de werken? Wat zie je, hoe raakt het jouw eigen wereld? Door op online kanalen en outdoor reclame de perspectieven te delen van museumbezoekers, Van Gogh-kenners en mensen die zich om persoonlijke redenen verbonden voelen met Van Gogh, worden mensen uitgenodigd om zijn kunst zelf in het echt te komen zien. De verschillende perspectieven worden verbeeld door een caleidoscopische opname van meesterwerken in het Van Gogh Museum.
Bekijk hieronder de campagnevideo en ziehier de link naar meer video's.
De mens centraal
In de merkcampagne vormen de mens achter Vincent van Gogh en het perspectief van de bezoeker het uitgangspunt. Aan de lancering van de nieuwe merkcampagne is een uitgebreid merkpositioneringtraject voorafgegaan. De huidige missie en kernwaarden passen bij het karakter van het museum: een inclusief museum dat mensen wil inspireren met het leven en werk van Vincent van Gogh en zijn tijdgenoten. Deze merkpositionering, waarin de mens centraal staat, bood het vertrekpunt voor de campagne Zie Van Gogh.
Samenwerking
Yvonne Nassar, die in januari 2021 aantrad als Senior Manager Marketing & Communicatie van het Van Gogh Museum en Corinne Jongh, Brand Manager bij het Van Gogh Museum, startten in samenwerking met strategisch bureau Café Society en cultural creative agency New Amsterdam de ontwikkeling van de merkcampagne. Zij werden na een intensief pitchtraject als partner geselecteerd vanwege de combinatie van hun sterke strategische- en creatieve denkkracht.
Yvonne Nassar: ‘Samen met Café Society en New Amsterdam werken we aan het bieden van een persoonlijk en eigentijds perspectief op Van Goghs werk en leven. We willen hiermee verbinden en verrassen. Onze samenwerking is inspirerend, we spreken elkaars taal. Door de mens in ons museum een centrale rol te geven, hopen we onze bezoekers te raken.’
Bas Velthuis van Café Society vult aan: ‘Het is te gek dat we aan de slag mogen gaan met de nalatenschap van Vincent van Gogh en zijn werk van toen naar het nu te halen om zo een nieuwe doelgroep aan te spreken.’
Ontdek de nieuwe merkcampagne van het Van Gogh Museum op vangoghmuseum.nl/zie-van-gogh.
(PvWK)
Outdoor merkcampagne Zie Van Gogh
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Yvonne Nassar
- Corinne Jongh
- cultural creative agency
- New Amsterdam
- Brand Manager bij het Van Gogh Museum
- Van Gogh
- merk
- Café Society
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt blaast iconische pay-off nieuw leven in
- Hornbach start najaarscampagne 'Geen project zonder tegenslag'
- 'Dan is er Menzis' verbeeldt nieuwe missie: kiezen voor de mens
- Voedingscentrum gaat ‘eetdrammen’ tegen
- Gouden Zaag 2025; kandidaten gezocht
- Nationale Opera & Ballet lanceert ‘Ervaar Grootser’
Laatste Nieuws
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij... 16-10-2025
- Sofi: social-first bureau voor... 15-10-2025
- ‘Samen’ krijgt nieuwe lading tijdens... 14-10-2025
- Initiative en Yune winnen... 14-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes