Van Gogh Museum lanceert nieuwe merkcampagne

Van Gogh Museum lanceert nieuwe merkcampagne
  • Bureaus
  • 21 sep 2021 @ 11:20
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingCreatie

Het Van Gogh Museum lanceert een nieuwe merkcampagne in samenwerking met strategisch bureau Café Society en cultural creative agency New Amsterdam.

Met de campagne 'Zie Van Gogh' hoopt het museum een nieuwe generatie museumbezoekers te bereiken en alle bezoekers uit te nodigen om, vanuit hun eigen perspectief, het leven en werk van Vincent van Gogh en zijn tijdgenoten te zien en te ervaren.

Van kijken naar zien
De merkcampagne daagt een nieuwe generatie museumbezoekers en al bestaande cultuurliefhebbers in Nederland en daarbuiten uit om Van Gogh en zijn schilderijen echt te zien, in plaats van vluchtig te kijken. Ken je Van Goghs Zonnebloemen of Amandelbloesem van een plaatje in een boek of heb je de tijd genomen om stil te staan bij de werken? Wat zie je, hoe raakt het jouw eigen wereld? Door op online kanalen en outdoor reclame de perspectieven te delen van museumbezoekers, Van Gogh-kenners en mensen die zich om persoonlijke redenen verbonden voelen met Van Gogh, worden mensen uitgenodigd om zijn kunst zelf in het echt te komen zien. De verschillende perspectieven worden verbeeld door een caleidoscopische opname van meesterwerken in het Van Gogh Museum.

Bekijk hieronder de campagnevideo en ziehier de link naar meer video's.

De mens centraal
In de merkcampagne vormen de mens achter Vincent van Gogh en het perspectief van de bezoeker het uitgangspunt. Aan de lancering van de nieuwe merkcampagne is een uitgebreid merkpositioneringtraject voorafgegaan. De huidige missie en kernwaarden passen bij het karakter van het museum: een inclusief museum dat mensen wil inspireren met het leven en werk van Vincent van Gogh en zijn tijdgenoten. Deze merkpositionering, waarin de mens centraal staat, bood het vertrekpunt voor de campagne Zie Van Gogh.

Samenwerking
Yvonne Nassar, die in januari 2021 aantrad als Senior Manager Marketing & Communicatie van het Van Gogh Museum en Corinne Jongh, Brand Manager bij het Van Gogh Museum, startten in samenwerking met strategisch bureau Café Society en cultural creative agency New Amsterdam de ontwikkeling van de merkcampagne. Zij werden na een intensief pitchtraject als partner geselecteerd vanwege de combinatie van hun sterke strategische- en creatieve denkkracht.

Yvonne Nassar: ‘Samen met Café Society en New Amsterdam werken we aan het bieden van een persoonlijk en eigentijds perspectief op Van Goghs werk en leven. We willen hiermee verbinden en verrassen. Onze samenwerking is inspirerend, we spreken elkaars taal. Door de mens in ons museum een centrale rol te geven, hopen we onze bezoekers te raken.’

Bas Velthuis van Café Society vult aan: ‘Het is te gek dat we aan de slag mogen gaan met de nalatenschap van Vincent van Gogh en zijn werk van toen naar het nu te halen om zo een nieuwe doelgroep aan te spreken.’

Ontdek de nieuwe merkcampagne van het Van Gogh Museum op vangoghmuseum.nl/zie-van-gogh.
(PvWK)


Outdoor merkcampagne Zie Van Gogh



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken