Campagne ASN zet in op meer biodiversiteit
- Bureaus
- 23 mei 2022 @ 09:12
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 23 mei 2022 @ 09:12
- Michiel van Zaane
Omdat de gemiddelde plant uit het tuincentrum meerdere schadelijke stoffen bevat die giftig zijn en daarmee de natuurlijke balans verstoort introduceert ASN Bank de BioBrigade.
De BioBrigade is een collectief biologische superheldjes die op natuurlijke wijze plagen bestrijden, de grond omwoelen en de omgeving bestuiven. Je roept ze op met een speciale zadenmix, die door de bank in een oplage van 10.000 exemplaren wordt verspreid. Door de bloemen die daaruit groeien, weten de Biobrigadiertjes jouw tuin of balkon vanzelf te vinden. Van Tijgerworm tot Spinnemans en van Buzz Nectar tot Meta Morphia. Selmore Creative Agency ontwikkelde de bijbehorende activatie in de opvallende fabelstijl van ASN Bank. In een geïllustreerd luisterboek en een social campagne komt de BioBrigade tot leven en worden mensen opgeroepen de speciale zadenmix te bestellen. Als al die zadenmixen worden geplant levert dat 50.000 m2 aan natuurlijk groen op. Alle kleine beestjes zullen de biodiversiteit in Nederland dus een beetje vooruithelpen.
Zadenmix
De zadenmix is met ecologisch kweker Cruydt-Hoeck samengesteld uit 31 verschillende zaden. Het resultaat is een kleurige bundel van bloemen die hier van nature voorkomen, en dat vinden de insecten ook fijn. De BioBrigade activatie is ontwikkeld in overleg met Natuur & Milieu en IVN Natuureducatie. Samen met ASN Bank maken de organisaties zich sterk voor een betere biodiversiteit. Afgelopen jaren heeft dat al geleid tot de activatie Vang de Watermonsters waarin mensen worden opgeroepen de waterkwaliteit in hun eigen omgeving te meten.
Ontgiften
Met de BioBrigade kunen mensen hun tuin of balkon ontgiften. Natuur & Milieu heeft grootschalig onderzoek gedaan naar het gebruik van gif in de land- en tuinbouw in Nederland en wil kwekers, telers en tuincentra stimuleren duurzaam en gifvrij te gaan werken. ASN Bank is de eerste bank ter wereld die de impact op biodiversiteit op zijn eigen balans heeft gezet met als expliciet doel dat het totaal van alle beleggingen en financieringen van de bank in 2030 een netto positief effect heeft op biodiversiteit.
Credits:
Opdrachtgever: ASN Bank Henk de Ligt, Milou Posthumus
Reclamebureau: Selmore Creative Agency
Strategie: Jeroen Senden, Mara Janssen
Creatie: Diederick Hillenius & Hannah Mulder
Account: Tom Stoffels, Tess van Oosten
RTV Director: Jorieke de Jong
Artwork & Illustraties karakters: Maureen van der Hout
Motion Graphic: Artbox/Marlies van der Wel
Drukwerk: Aeroprint
Sounddesign & Muziek: Public Audio
Voice-Over: Michael Schaap
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing