Siemens Huishoudapparaten vernieuwt merkaanpak
- Bureaus
- 8 jun 2022 @ 11:37
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 8 jun 2022 @ 11:37
- Michiel van Zaane
Siemens Huishoudapparaten kondigt een vernieuwde merkaanpak aan. Het merk gaat zich naar eigen zeggen richten op ‘een betekenisvolle vooruitgang’. De re-shape van het merk bestaat uit een nieuw merkontwerp, internationale campagne, retailconcept en een nieuwe ovenserie.
Siemens Huishoudapparaten zegt zich te willen wijden aan een betekenisvolle vooruitgang en hierin het voortouw nemen voor een duurzamere toekomst. Dat doet het merk door producten te voorzien van intelligente technologie die zich focust op connectiviteit, welzijn en het verminderen van een ecologische voetafdruk.
Het keukenmerk heeft zijn merkpositionering en -ontwerp aangescherpt als antwoord op een nieuwe perceptie van 'vooruitgang’ van de consument. Dier perceptie komt naar voren uit recent onderzoek van Siemens, uitgevoerd in zeven landen. Dankzij de langdurige pandemie en groeiende bezorgdheid over klimaatverandering, geeft 87 procent van de consumenten aan hun prioriteiten en opvattingen over vooruitgang te hebben herzien. Voor twee derde van de consumenten draait vooruitgang om een goede balans tussen persoonlijke en maatschappelijke doelen en werken aan een duurzamere toekomst. Zo vindt meer dan 70 procent het belangrijk dat mensen bewuster gaan leven door overconsumptie en verspilling tegen te gaan om zo de klimaatcrisis te verminderen. Een grote meerderheid brengt dit thuis al in de praktijk en is bewust bezig met onderwerpen als overconsumptie, gezondheid en relaties.
Dynamisch design
Ook heeft Siemens hun visuele identiteit aangescherpt. Deze kenmerkt zich door een dynamischere en modernere uitstraling. Het ontwerp heeft een kleurenboost gekregen. De typografie en beeldspraak moeten de vooruitgang en het toekomstdenken van het merk weerspiegelen. Consumenten zullen het nieuwe ontwerp terug zien in alle touchpoints, waaronder meer dan 8500 merkwinkels, showrooms, flagshipstores en shop-in-shops over de hele wereld.
De nieuwe merkcampagne wordt vanaf 8 juni 2022 internationaal uitgerold via de Siemens kanalen en sociale media - Instagram, YouTube, Facebook en LinkedIn. Er wordt ingezoomd op de thema's, vooruitgang en nieuwsgierigheid. De commercial is hier te zien.
Credits:
Verantwoordelijke Key Creative Agencies:
Saatchi & Saatchi, Düsseldorf: Creative Campaign
MetaDesign Berlin: Merkontwerp, implementatie en uitrol
Landor & Fitch, Hamburg: Merkherlanceringsstrategie, grondbeginselen van merkontwerp en ervaringsprincipes
Iris Worldwide: Digitale Implementatie
i-Sekai: PR Strategie en Content
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- FarmCamps speelt in op vakantiestress18-12-2025
- Campagne haalt stigma van... 18-12-2025
- Het tijdperk van makkelijke... 18-12-2025
- Stedin zet werkgeversmerk scherper... 17-12-2025
- De 'Phishkraam' van ministerie van... 17-12-2025
- Make-A-Wish zet in op Wish Journey17-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

