[De zomer van] Django Weisz Blanchetta: 'Bezig de wereld te redden van Boring Advertising'

[De zomer van] Django Weisz Blanchetta: 'Bezig de wereld te redden van Boring Advertising'
  • Bureaus
  • 6 sep 2022 @ 08:49
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CreatieInspiratie

In de serie 'De zomer van' is deze (laatste) week de beurt aan Django Weisz Blanchetta, Managing Director van bureau SuperHeroes. 'Ik heb genoten van de zomer in de stad.'

Waar ging/gaat de reis naartoe deze zomer en waarom?

'Deze zomer zijn we niet weggegaan maar thuis gebleven. Geen stress van lange rijen bij de security op het vliegveld, files op de route du soleil, vechten om een bedje  bij zwembad of ergeren om landgenoten die net iets te luid zijn of te veel op hun bord scheppen bij het all-you-can-eat buffet, om maar wat te noemen. Nee, heerlijk rustig doorwerken op kantoor. Genieten van de zomer in de stad. En met warme dagen af en toe dagje vrij plannen en wegdromen bij een ondergaande zon onder het genot van een koude Skinny Whale.'

Hoe is eerste halfjaar verlopen: opvallende ontwikkelingen, personeel, nieuwe inzichten, business wise? 

'Het is een erg goed eerste halfjaar geweest. Veel grote internationale projecten mogen realiseren en paar leuke nieuwe klanten erbij gekregen. Decovid-periode heeft voor ons uiteindelijk zeer goed uitgepakt omdat we de mogelijkheid kregen om aantal processen anders beter in te richten. Ook hadden we meer tijd om aan research en development te besteden. Met als resultaat dat we een platform hebben ontwikkeld dat elk DOOH scherm interactief kan maken, genaamd DODI. Hoe cool is dat! Daarnaast hebben we onze samenwerking met partners als TikTok en Snap versterkt en onze eerst Metahuman gecreëerd. En of dat nog niet genoeg is hebben we onze eigen Hard Seltzer gelanceerd: Skinny Whale.'

Hoe stil is het op de zaak in de zomer, of valt dat mee?

'Dat valt eigenlijk wel mee. Er stonden deze zomer veel producties gepland. Daarnaast vind ik de zomer net als kerstvakantie heerlijk omdat klanten en leveranciers op vakantie zijn; dan kan ik zonder al te veel afleiding tijd besteden aan reflectie en het maken van nieuwe plannen. Want het bouwen van een bureau is nooit af.'

Wat is het laatste harde nieuws? 

'Dat we als SuperHeroes nog steeds niet klaar zijn met de wereld te redden van Boring Advertising. Met onze kantoren in New York en Singapore zijn we lekker aan de weg aan het timmeren. Uiteraard kunnen de berichten over een naderende recessie, oorlogen en inflatie somber stemmen. Maar daar doen we niet aan mee. We blijven optimistisch en ben ik er van overtuigd dat ook deze crisis nieuwe kansen biedt. Zo zijn we onlangs ‘Garage’ en ‘The Robins’ gestart. ‘Garage’ is onze design studio gespecialiseerd in eigentijds grafisch ontwerp zodat we onze klanten kunnen helpen nog beter op te vallen met design en branding. ‘The Robins’ is een collectief van GenZ opinieleiders en smaakmakers. Dit is een verlengde van waar we al een paar jaar mee bezig zijn; we zetten hetnu onder een nieuwe naam in de markt. Met the Robins kunnen klanten inzichten krijgen en concepten toetsen binnen ons internationale GenZ netwerk. Hiermee kan tijd en geld worden bespaard en kunnen uitingen effectiever en doeltreffender worden uitgerold.'

(PvWK)

Django Weisz Blanchetta geniet dichtbij huis van een zomers biertje

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken