Italiaans speelgoedmerk Clementoni kiest voor iO

- Bureaus
- 28 sep 2022 @ 12:55
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingCampagnes
- 28 sep 2022 @ 12:55
- Peter van Woensel Kooy
Het Italiaanse speelgoedmerk Clementoni gaat aan de slag met iO (Campus Amsterdam). Doel is om samen de zichtbaarheid van het assortiment op online marketplaces te verbeteren.
De opdracht van Clementoni is duidelijk: verbetering van de digitale content aan de hand van een uitgebreid zoekwoordenonderzoek; het uitdenken van een advertising-strategie; campagnes opzetten en op basis van data optimaliseren. De focus van de samenwerking tussen Clementoni en iO zal liggen op bol.com en dan met name op drie speelgoedsegmenten: Baby Clementoni, Onderwijs, en Wetenschap & Spel. Bovendien zijn er gesprekken gaande om de activiteiten ook uit te breiden naar de verschillende Europese markten op Amazon.
Jorge Braun, Business Development Manager Marketplaces bij iO, legt uit hoe de samenwerking tot stand kwam: 'Clementoni was op zoek naar een lokaal verankerde partner met uitgebreide kennis van content, campagnebeheer, en marketplaces. Als bol.com Gold Partner is iO een vanzelfsprekende keuze.'
Hernieuwde focus op Nederlandse markt
In de afgelopen jaren had Clementoni minder focus op de Nederlandse markt. Daar wil het Italiaanse speelgoedmerk echter verandering in brengen door in zee te gaan met iO. En door de aanstelling van de nieuwe Marketing & Sales Manager Nederland, Anouk Hendriks, die over de samenwerking met iO zegt: 'Ik ben erg blij dat we onze krachten hebben gebundeld en dat het ervaren content-team van iO de content van Clementoni op marktplaatsen verder helpt te optimaliseren. Dankzij het enthousiaste team en de fijne samenwerking ervaren we sinds dag 1 een positieve verbetering.'
(PvWK)
Over Clementoni
'Clementoni (www.clementoni.com/nl/) is een Italiaans bedrijf, dat sinds 1963 educatief speelgoed produceert. Zo wil het bedrijf kinderen op een leuke manier laten leren en hen ondersteunen in de taal die ze het beste begrijpen en die voor hen heel natuurlijk is: spelen.'
(bron: Clementoni)
Over iO
'Wij zijn iO (www.iodigital.com): een groeiend team van experts dat end-to-end diensten levert voor communicatie en digitale transformatie. Groot denkend, lokaal werkend. Vanuit strategie, creatie & content, marketing en technologie werken we samen met onze klanten om hun merk te versterken, digitale systemen te verbeteren en toekomstbestendig verder te groeien.
We helpen klanten niet alleen om hun businessdoelstellingen te behalen, maar samen ontdekken én benutten we de eindeloze mogelijkheden – infinite Opportunities – die een voortdurend veranderende markt biedt.
Talent staat aan de basis van deze oneindige mogelijkheden. Daarom creëren wij een omgeving – met de campus als innovatieve broedplaats – waar talent kan opstaan, zich kan ontwikkelen, de ruimte krijgt, geprikkeld wordt én excelleert. Klaar om in het onzichtbare van vandaag, morgen nieuwe mogelijkheden te zien.'
(bron: iO)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Italie speelgoedmerk
- Campus Amsterdam
- marketing
- iO
- merk
- new business
- assortiment
- Clementoni
- online marketplaces
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Greenpeace noemt Rabobank trotse sponsor van natuurverwoesting
- Jorn -de Grote Beer- is gevallen
- Amsterdam Centraal kiest Tosti Creative voor nieuwe...
- Nieuwe wervingscampagne Leger des Heils laat rauwe...
- T-Mobile lanceert TikTok campagne om gebarentaal te leren
- Contentmarketingbureau iMediate neemt ZB over
Laatste Nieuws
- Adwise Academy en TAP leiden... 31-05-2023
- KPMG kiest Team Lewis als corporate... 31-05-2023
- Being There organiseert Insight... 31-05-2023
- Nieuw verkeersbord vraagt aandacht... 30-05-2023
- Effie Awards introduceert... 30-05-2023
- Nieuwe merkstrategie en -identiteit... 30-05-2023
MarketingTribune Events
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day
- 19sep 2023
CrossBorder Event
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres