Vodafone gaat voor langer leven (van je telefoon)

- Bureaus
- 2 feb 2023 @ 09:43
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 2 feb 2023 @ 09:43
- Michiel van Zaane
Vodafone lanceert op 2 februari haar nieuwe campagne ‘Geef je telefoon een langer leven’, ontwikkeld door reclamebureau WPP Go One en productiemaatschappij Holy Fools. De provider wil laten zien waarom het verlengen van de levensduur van telefoons een stap is naar een duurzamere wereld.
Wanneer consumenten hun telefoon één jaar langer gebruiken, verminderen zij de CO2-impact van de mobiele telefoon tot wel 29%. Vodafone biedt al diensten aan waarmee consumenten bewuste keuzes kunnen maken om de levensduur van telefoons te verlengen en het maximale uit je telefoon te halen: recycle, reuse, repair en reduce. Met de inruildeals kunnen klanten hun oude toestel inruilen voor geld. Oude of kapotte telefoons waar men geen inruilwaarde meer voor krijgt kunnen worden ingeleverd (recycle). De telefoons worden gerecycled en de oude materialen krijgen met behulp van partners een tweede leven.
Consumenten kunnen via Vodafone in plaats van een nieuw model ook kiezen voor een refurbished telefoon (reuse). Een refurbished toestel is voordeliger en bespaart CO2. Daarnaast is het repareren van een kapotte telefoon altijd een optie, ook wanneer de telefoon niet verzekerd is (repair).
Met de Smartphone Scan kan in Vodafone-winkels binnen een paar minuten worden gecheckt hoe ‘gezond’ een telefoon is (reduce). Zo weten klanten hoe lang zij nog effectief gebruik kunnen maken van de telefoon en wanneer het tijd wordt voor een nieuw model.
De campagne start met een tv-commercial, radio, DOOH, Social, Display en OLV.
Credits:
Opdrachtgever: Vodafone
Bureau: WPP Go Onez
Productiemaatschappij: Holy Fools
Regisseur: Emilie Badenhorst
Geluid: MassiveMusic
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Agu lanceert internationale... 28-03-2023
- Vernieuwde merkidentiteit voor De... 28-03-2023
- Nieuwe voorjaarscampagne Hornbach... 27-03-2023
- Nieuwe klanten Zandbeek 24-03-2023
- Heineken lanceert eerste campagne... 24-03-2023
- Adidas presenteert The Ridiculous Run23-03-2023
MarketingTribune Events
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day