Een campagne als het leven zelf
- Bureaus
- 21 mrt 2023 @ 11:21
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 21 mrt 2023 @ 11:21
- Sjaak Hoogkamer
Philips’ creatieve campagne voor de OneBlade is gebaseerd op gebruikersrecensies en omvat een reeks van vijf korte tv-commercials en online ‘films’ in cinematografische stijl.
De video’s combineren realiteit met fictie en betrouwbaarheid met onverwachte elementen. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Dept.
De Philips OneBlade 360 (gelanceerd in 2022) blijkt een grote impact gehad te hebben op het leven van gebruikers. Met een gemiddelde waardering van vier en een halve ster in meer dan 50.000 reviews van over de hele wereld, besloot Philips de OneBlade opnieuw te introduceren door een selectie van echte online reviews, die bijna vreemder dan fictie lijken, te dramatiseren.
Josefien Olij, global consumer creation, production & strategy leader bij Philips: ‘Bij het lezen van al die reviews van mensen die zeggen dat de OneBlade zo goed is, is de manier waaróp ze dat schrijven net zo ongelooflijk. We realiseerden dat we het zelf niet zo hadden kunnen bedenken. Daarom wilden we een campagne creëren die net zo goed is als het scheerapparaat zelf – een die de beoordelingen van de groomingtool weerspiegelt en tot leven brengt.’
‘Tijdens het doorlezen van al die geweldige reviews, sommige hilarisch, gedramatiseerd en bijna onrealistisch goed, stonden we voor de uitdaging dat we door regelgeving geen van deze reviews direct konden gebruiken of ernaar konden verwijzen,” aldus João Inácio, creative director bij Dept. ‘Daarom moesten we buiten de gebaande paden denken. Tijdens het creatieve proces en de brainstorms die we hadden, gebruikten we de spanning tussen realiteit en fictie die we in veel van de recensies zagen, wat resulteerde in deze campagne.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Monks zijn wereldwijd B Corp gecertificeerd
- Zonnebankmaker JK Group lanceert 'recharge for everybody'
- Big Mac saus nu los te koop in fles
- Goud voor 'Stukje van mij' van KPN en Dentsu Creative bij...
- Kellogg’s viert ochtendtypes met vrolijke ontbijtcampagne
- Museumkaart kiest Act Agency voor socialstrategie
Laatste Nieuws
- 'Een stukje van mij' van KPN en... 13-05-2025
- Mentos kiest HPB voor... 13-05-2025
- Campagne ‘Nee tegen vapen’ richt... 13-05-2025
- 12-05-2025
- Domino’s verheerlijkt overwerken met... 12-05-2025
- Employer branding campagne... 12-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management