Een campagne als het leven zelf

  • Bureaus
  • 21 mrt 2023 @ 11:21
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Philips’ creatieve campagne voor de OneBlade is gebaseerd op gebruikersrecensies en omvat een reeks van vijf korte tv-commercials en online ‘films’ in cinematografische stijl.

De video’s combineren realiteit met fictie en betrouwbaarheid met onverwachte elementen. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Dept.

De Philips OneBlade 360 (gelanceerd in 2022) blijkt een grote impact gehad te hebben op het leven van gebruikers. Met een gemiddelde waardering van vier en een halve ster in meer dan 50.000 reviews van over de hele wereld, besloot Philips de OneBlade opnieuw te introduceren door een selectie van echte online reviews, die bijna vreemder dan fictie lijken, te dramatiseren.

Josefien Olij, global consumer creation, production & strategy leader bij Philips: ‘Bij het lezen van al die reviews van mensen die zeggen dat de OneBlade zo goed is, is de manier waaróp ze dat schrijven net zo ongelooflijk. We realiseerden dat we het zelf niet zo hadden kunnen bedenken. Daarom wilden we een campagne creëren die net zo goed is als het scheerapparaat zelf – een die de beoordelingen van de groomingtool weerspiegelt en tot leven brengt.’

‘Tijdens het doorlezen van al die geweldige reviews, sommige hilarisch, gedramatiseerd en bijna onrealistisch goed, stonden we voor de uitdaging dat we door regelgeving geen van deze reviews direct konden gebruiken of ernaar konden verwijzen,” aldus João Inácio, creative director bij Dept. ‘Daarom moesten we buiten de gebaande paden denken. Tijdens het creatieve proces en de brainstorms die we hadden, gebruikten we de spanning tussen realiteit en fictie die we in veel van de recensies zagen, wat resulteerde in deze campagne.’



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken