Macaw doet social media voor GWM Ora EV's

- Bureaus
- 29 aug 2023 @ 12:59
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 29 aug 2023 @ 12:59
- Michiel van Zaane
Digitale dienstverlener Macaw is aangesteld als socialmediabureau door de Duitse importeur van het elektrische automerk GWM Ora. Het bureau uit Hoofddorp verzorgt de socialmediacommunicatie voor de marktintroductie van de compacte elektrische auto ‘Ora Funky Cat’ op de Duitse markt.
Macaw is verantwoordelijk voor de socialmediacommunicatie: van de strategische ontwikkeling van de kanalen, de planning en productie van creatieve content tot community management en continue analyses. De opdracht werd aan het bureau toegekend vanwege haar socialmedia-activiteiten voor Mitsubishi Motors in Duitsland. Het merk GWM Ora voor elektrische auto's behoort tot de Chinese autofabrikant Great Wall Motor.
Met de Ora Funky Cat als eerste elektrische voertuig in Duitsland wil de fabrikant vooral een doelgroep aanspreken die openstaat voor nieuwe merken, nieuwe bedieningstechnologieën en alternatieve aandrijfconcepten. ‘Het is een eer en uitdaging om dit merk op de Duitse automarkt – waar veel sterke spelers actief zijn – te introduceren’, aldus Olivier Winkler, head of social media bij Macaw. ‘Maar ons credo is niet voor niets: challenge accepted. Met onze expertise en ervaring voor vergelijkbare jonge merken en onze creativiteit en passie, willen we de doelgroep van de ORA Funky Cat via passende socialmedia-activiteiten bereiken.’
Christian Andersen, General Manager Marketing & PR bij Frey Import Services, voegt daar aan toe: ‘GWM Ora is een nieuw merk dat bewust voor een andere aanpak kiest. De compacte voertuigen zijn bijvoorbeeld uitgerust met een innovatief systeem voor spraakbediening dat luistert naar de wensen van de bestuurder en zo een echte metgezel op de weg wordt, en met tal van features uit het premium segment. Ook met de communicatie slaat het bedrijf bewust andere wegen in. Dit geeft het merk GWM Ora en zijn producten een uniek, onmiskenbaar gezicht. We kijken ernaar uit om met Macaw samen te werken.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers