Praxis zet in op verduurzamen huis

- Bureaus
- 2 okt 2023 @ 07:55
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 2 okt 2023 @ 07:55
- Michiel van Zaane
Praxis haalt dit najaar alles uit de kast om Nederlanders te helpen bij het verduurzamen van hun huis: spoken, spookhuizen, een digital magazine, branded content en een Duurzaamheidscheck in de Praxis app.
‘Sommigen denken dat het verduurzamen van je huis groots en ingewikkeld is. Anderen weten niet wat ze nog meer kunnen doen na het aanbrengen van bijvoorbeeld tochtstrips. Met deze campagne willen we alle Makers van Nederland helpen met hun volgende stap bij het verduurzamen van hun huis door hen overzicht te bieden. En vervolgens helpen we ze om het ook echt aan de slag te gaan met handige stappenplannen, advies en altijd 10% korting op artikelen om je huis te verduurzamen’, vertelt Miranda Smit, Marketing Director bij Praxis.
Duurzaamheidscheck
‘Daarnaast lanceren we binnenkort een nieuwe functionaliteit in de Praxis Plus app, de Duurzaamheidscheck. Je maakt simpelweg een foto van een plek in jouw woning en de app geeft een verduurzamingsadvies voor die plek, inclusief checklist, instructievideo’s, stappenplannen en aanbiedingen. Zo maken we overzicht in verduurzamingsklussen nog makkelijker en persoonlijker. Met deze campagne laten we zien dat wij de expert zijn in de DHZ-branche die je echt verder helpt met het verduurzamen van je huis.’
Het spookt in huis
Edward van de Ridder, Head of Strategy bij Alfred, vult aan: ‘Tijdens de energiecrisis vorig jaar lag de focus op geld besparen, op de rationele redenen. Nu willen we de Makers nog meer helpen en hen zo motiveren verder te verduurzamen. Daarom gooien we het dit jaar over een andere, meer emotionele boeg. De vader in onze campagne weet dat hij kan verduurzamen in zijn huis. Maar hij komt pas echt in actie als zijn zoontje denkt dat er een spook op zolder zit. Dan gaat hij aan de slag en fixt hij het, met hulp van Praxis. Met het campagnethema moedigen we de Makers vervolgens aan: ‘Verduurzamen is makkelijker gedaan dan gedacht.’’
Branded content en digital magazine
Daarnaast is er een branded content-samenwerking met DPG Media, waarmee we via de platformen van AD en Indebuurt.nl zoeken naar ‘spookhuizen’ die nodig verduurzaamd moeten worden. Zodat Makers geïnspireerd en gemotiveerd worden door anderen in hun buurt die hun huis duurzamer maken en de klussen die zij zelf oppakken.
De uitgebreide Think-laag bestaat verder uit een digitaal magazine, waar je alle verduurzamingsklussen in één oogopslag bij elkaar ziet in een ‘overzichtshuis’. In dit magazine vind je vervolgens per klus de producten en instructievideo’s die je nodig hebt. Verkeer wordt aangejaagd via onlinevideo’s, social en display, ook weer vanuit ‘het spookt in huis’.
Focus op hulp ‘Voor de Makers’
De campagne werd ontwikkeld door Alfred, sinds 2018 het vaste bureau van Praxis. De pay-off ‘Voor de Makers’ kreeg in april al een andere invulling met een nieuw campagneconstruct. Daarbij verschoof de focus naar de hulp aan de Maker, met in de hoofdrol een vader met zijn twee kinderen. In de digitale lagen wordt de hulp die Praxis biedt voor alle andere Makers van Nederland concreet ingevuld. De najaarscampagne start op 2 oktober 2023.
Credits:
Verantwoordelijk bij Praxis: Miranda Smit, Floor Barger, Emily van Waardenburg, Isabella Vogelzang
Bureau: Alfred & Freddy
Strategie: Alfred i.s.m. Julian Stevense (BrandGurus)
Regisseur: Michiel ten Horn
Edit: MRTN
Camera: Joris Kerbosch
Art: Florian Legters
Muziek: Djurre de Haan
Postproductie: De Grot
Mediastrategie: UM
Digital magazine: De Reclamefabriek
Branded content: DPG Media
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- 12-05-2025
- Domino’s verheerlijkt overwerken met... 12-05-2025
- Employer branding campagne... 12-05-2025
- Wereldmuseum bepleit open blik naar... 09-05-2025
- Kellogg’s viert ochtendtypes met... 09-05-2025
- Otrium viert outletgeluk met... 09-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management