Annie Chiu naar Soursop, verlaat TBWA\Neboko

Annie Chiu naar Soursop, verlaat TBWA\Neboko
  • Bureaus
  • 7 nov 2023 @ 08:20
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Het Amsterdamse creatieve bureau Soursop heeft Annie Chiu aangenomen als haar eerste Executive Creative Director. Chiu verlaat TBWA\Neboko, waar ze vier jaar Creative Director was.

Chiu, die ook op de cover van MarketingTribune 9 van 2023 prijkte als nieuwe 'Mad Men', gaat zich In haar nieuwe rol bij Soursop focussen op een nieuwe aanpak in de wereld van reclame. Ze zal zich richten op het gebruik van culturele relevantie om de verzadigde internationale markt te doorbreken en merken te helpen niet alleen de trends te volgen, maar ze juist actief vorm te geven. 

De geboren en getogen New Yorker begon haar carrière in de reclamewereld bij W+K Portland. Daarna heeft ze gewerkt als copywriter, art director en creatief directeur bij een aantal van de meest vooraanstaande reclamebureaus in de VS, zoals SapientNitro, Brooklyn Brothers, BBDO in New York en Sid Lee in Los Angeles en New York, voordat ze naar Amsterdam verhuisde. Tijdens haar carrière heeft ze bijgedragen aan campagnes voor wereldwijd succesvolle merken, waaronder The North Face en Facebook.

 Ravi Amaratunga Hitchcock, medeoprichter van Soursop, zegt: ‘Annie is niet alleen een ongelooflijk getalenteerde copywriter en visionair creatief, maar veel meer dan dat. We wilden iemand vinden die de waarden en ethos van Soursop deelt, en in staat is om op creatieve wijze een nieuw soort bureau te leiden. Een bureau dat reclame op een vernieuwende manier benadert, alternatieve stemmen koestert en werk creëert die de cultuur vormt in plaats van volgt - en Annie is precies de juiste persoon hiervoor. Ze wordt al haar hele carrière bestempeld als de ‘toekomst van de reclame’, en nu krijgt ze eindelijk de kans om dat potentieel te realiseren. We kunnen niet wachten om met haar samen te werken.’

Annie Chiu, ECD bij Soursop: ‘Eerlijk gezegd vind ik dat de reclame-industrie niet snel genoeg vooruit gaat. Als ik kijk naar de nieuwe generatie en het type werk wat hen aanspreekt, merk ik dat dit vaak ontbreekt bij de grotere, meer traditionele bureaus. Bij Soursop ligt de focus anders: wat ons drijft is niet het zakelijke, maar het menselijke aspect. We streven ernaar ruimte te creëren voor stemmen die doorgaans niet gehoord worden. Voor mij zijn dit de verhalen die verteld moeten worden. De mogelijkheid om deze verhalen samen met buitengewoon getalenteerde mensen te kunnen vertellen, is een fantastisch vooruitzicht. Daarnaast is het extra bijzonder dat ik deel mag uitmaken van een voornamelijk vrouwelijk team, en hier ook mijn steentje bijdraag als een van de vrouwelijke POC leads van Soursop - om niet alleen deuren te kunnen openen, maar ze open te houden voor iedereen die zich misschien nog niet hebben gerealiseerd dat dit pad ook voor hen bestaat.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken